Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Καλό καλοκαίρι!!!

Ερευνητικές Εργασίες

Αφού δεν υπάρχουν δράκοι...

 

Ο ρόλος του σημερινού σχολείου είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και γεμάτος πολυπλοκότητα, συγκρινόμενος δε με το παρελθόν αντικατοπτρίζει τις παιδαγωγικές, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές αλλά και άλλες ανακατατάξεις, οι οποίες έχουν εμφανιστεί στην Παγκόσμια Κοινότητα σε αυτή την περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε.

Η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου, είναι μια πραγματικότητα που απασχολεί τις δυτικές κοινωνίες και τη χώρα μας. Τα τελευταία χρόνια πολύ συχνά ακούγονται διαμαρτυρίες από γονείς, αλλά και δασκάλους για την επιθετικότητα των παιδιών κυρίως μέσα στο χώρο, αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον του σχολείου με αποτελέσματα που πολλές φορές είναι ανατριχιαστικά και άκρως επικίνδυνα για την ίδια τη ζωή και σωματική υγεία των μαθητών.

Πολλά παιδιά στις μέρες μας φτάνουν στο σημείο να εκφοβίζουν ή να γίνονται θύματα εκφοβισμού, εξαιτίας των σχέσεων που αναπτύσσουν, κάποιων χαρακτηριστικών που έχουν ή εξαιτίας προβλημάτων που υπάρχουν στην οικογένεια, στο σχολείο, στην κοινωνία γενικότερα. Εξάλλου, όλοι επηρεαζόμαστε αρνητικά ή θετικά από όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Μέσα από αυτή την ερευνητική εργασία δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες μαθητές να διερευνήσουν τα αίτια, να συλλέξουν πληροφορίες, να δημιουργήσουν στατιστικά και να τα αναλύσουν καταλήγοντας σε συμπεράσματα και προτάσεις για την πρόληψη της σχολικής βίας αλλά και της βίας σε οποιοδήποτε χώρο και αν εκδηλώνεται.

Το συγκεκριμένο θέμα συνδέεται άμεσα με τους παιδαγωγικούς στόχους ενός μαθητο-κεντρικού σχολείου και την ανάπτυξη δημοκρατικών πολιτών με σεβασμό στην ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη μακριά από προκαταλήψεις και στείρα στερεότυπα.

Ακολουθώντας συγκεκριμένες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους (συνεργατική και ομαδική εργασία και έρευνα, ερωτηματολόγια, στατιστικά, συμπεράσματα) αλλά και ιστορική και βιολογική αναζήτηση, οι μαθητές χρησιμοποίησαν την προηγούμενη γνώση τους και συγχρόνως την εμπλούτισαν.

Η δημιουργική γραφή ενός σεναρίου και η δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους ή βίντεο από τους μαθητές αναδυκνύει τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες και τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη δημιουργική τους πλευρά αλλά και να ευαισθητοποιήσουν την υπόλοιπη μαθητική κοινότητα.

Αφορμή για την εργασία έδωσε το παραμύθι από το οποίο προήλθε και ο τίτλος της. Ο υπεύθυνος καθηγητής ? διευκολυντής διαβάζει το παραμύθι και μέσα από την αλληγορία του καθοδηγεί τους μαθητές στο θέμα. Οι φόβοι του μικρού ήρωα που κανένας ενήλικος δε βλέπει ξεκινούν το ταξίδι στη διερεύνηση του θέματος του σχολικού εκφοβισμού και βίας.

 

drakos

 

 

Επισυνάπτονται τα αρχεία εργασίας των ομάδων   ....take a look...  
Αρχεία εργασίας.... Αφού δεν υπάρχουν δράκοι....


 

 

Η εκπαίδευση στον κινηματογράφο

 

 

Το τμήμα μας αυτή τη χρονιά ασχολήθηκε με το θέμα «η εκπαίδευση στον κινηματογράφο». Κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου χωριστήκαμε σε ομάδες, παρακολουθήσαμε ταινίες , ανταλλάξαμε κριτικές και κρατήσαμε σημειώσεις.

Οι ταινίες που παρακολουθήσαμε ήταν :

1. Ο κύκλος των χαμένων ποιητών.

2. Ασυμβίβαστη γενιά

3. Το κύμα

4. Τα παιδιά της χορωδίας

5. Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο.

 

Η πρώτη μας ομάδα ασχολήθηκε με το Εκπαιδευτικό Σύστημα.

Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με το ρόλο του Διευθυντή.

Η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με το ρόλο του Δασκάλου.

Η τέταρτη ομάδα ασχολήθηκε με τα σχολικά προβλήματα.

Η πέμπτη και τελευταία ομάδα ασχολήθηκε με τις σχολικές ποινές.

Η εργασία μας ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση ενός θεατρικού σκετς που ήταν μια διασκευασμένη από του μαθητές σκηνή από την ελληνική ταινία «το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο» και με την προβολή των αντίστοιχων powerpoints.

 

Επισυνάπτονται οι παρουσιάσεις των ομάδων

Διατροφή και Μεταλλαγμένα τρόφιμα

  

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, οι μαθητές του τμήματος Β2 μελετούν τις βλαβερές ουσίες που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη βιομηχανία τροφίμων, καλλυντικών και φαρμάκων καθώς και τις τροφές "χρυσάφι" για την υγεία.  

Υπ. Καθηγήτρια: Θ. Τράμπας

 

Θέματα ερευνητικών εργασιών

που υλοποιούνται στο σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2013 - 2014

 

Μαθηματικά και Τέχνη (για περισσότερα...)

- Διατροφή και μεταλλαγμένα τρόφιμα (για περισσότερα...)

Η Εκπαίδευση στον Κινηματογράφο (για περισσότερα...)

Αφού δεν υπάρχουν δράκοι... (για περισσότερα...)

Για γέλια και για... κλάματα...  (για περισσότερα...)

   

Μαθηματικά και Τέχνη

  

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, οι μαθητές του τμήματος Β3 διερευνούν / ανακαλύπτουν τη σχέση των Μαθηματικών με την Τέχνη. 

Υπ. Καθηγήτρια: Μ. Πουλούδη

 


Ερευνητικές εργασίες (υλικό, παρουσιάσεις, κ.λ.π.)

Αν θέλετε να δείτε τις εργασίες και τις παρουσιάσεις των ομάδων,
κάντε κλικ στην έκθεση ή την παρουσίαση της ομάδας / υποθέματος που σας ενδιαφέρει

 

Ποίηση και Μαθηματικά από την ομάδα Εντελβάις

- Εκθεση

- Παρουσίαση

 

Μουσική, χορός και Μαθηματικά από την ομάδα Παρά τρία συν ένα

- Εκθεση

- Παρουσίαση

 

Ζωγραφική και Μαθηματικά 

Εκθεση

- Παρουσίαση

 

ArtAndMaths1

από τα παιδιά του Β3

 GeoGebra & Art

  Το πρόγραμμα GeoGebra είναι ένα ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα και συνδυάζει Άλγεβρα και Γεωμετρία. 

 


Επίσκεψη στο Μουσείο Ηρακλειδών

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (θέμα: "Μαθηματικά και Τέχνη"), το τμήμα Β3 επισκέφθηκε την Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου το Μουσείο Ηρακλειδών, όπου παρακολούθησε το πρόγραμμα «Τ έ χ ν η κ α ι Μ α θ η μ α τ ι κ ά».

 

Οι μαθητές αρχικά ξεναγήθηκαν στην μόνιμη έκθεση έργων των V. Vasarely και M.C. Escher, ενώ στη συνέχεια παρακολούθηκαν βιωματικό εργαστήριο με θέμα "Οι οφθαλμαπάτες της τέχνης & τα παράδοξα της λογικής" όπου ανέλυσαν μαθηματικά τη γραμμική προοπτική, ενώ κατανόησαν μέσα από δραστηριότητες το ρόλο του σημείου φυγής.

 

Στη διάρκεια της επίσκεψης και μέσα από διάλογο και προβληματισμό πάνω στα ζωγραφικά έργα που αναλύθηκαν, οι μαθητές γνώρισαν το "πλαστικό αλφάβητο" του Vasarely, τα "ανέφικτα αντικείμενα" (όπως το τρίγωνο Penrose και ο κύβος του Necker) που αξιοποίησε ο Escher για να δημιουργήσει οφθαλματές, την έκφραση της έννοιας του "απείρου", του "ορίου" και του "απειροστού" όπως εκφράζονται στη ζωγραφική του Escher, τεχνικές ζωγραφικής όπως η μεταξοτυπία, αλλά και κινήματα όπως η σχολή Bauhaus.

 

Μέσα από μια διαδρομή στην αλληλεπίδραση αυτών των δύο τομέων σκέψης και έκφρασης (Μαθηματικά και Τέχνη) οι μαθητές ήρθαν με αβίαστο τρόπο σε επαφή με σημαντικές μαθηματικές έννοιες αλλά γνώρισαν και καλλιτέχνες το έργο και η συμβολή των οποίων τους ήταν άγνωστα. Η επίσκεψη αξιολογήθηκε από τα παιδιά ως πολύ ενδιαφέρουσα, η μέρα ήταν πολύ όμορφη και η διάθεση όλων σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης εξαιρετική!

 

Συνοδοί καθηγητές: Μ. Πουλούδη, Μ. Τσιώλη, Κ. Κοφινάς

 


 ArtandMaths2

από τα παιδιά του Β3