Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Σχ. χρονιά 2023-24

 

Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση ?αθητών και αποφοίτων ?ε αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες, βάσει του Ν.3699/2008, στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2015, για εισαγωγή στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση.


Α. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - ΠΕ?ΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Με τις διατάξεις του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), όπως τροποποιήθηκε ?ε το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), ρυθ?ίζονται τα θέ?ατα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των ?αθητών ?ε αναπηρία και ?ε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες.

Κατ΄εξουσιοδότηση των διατάξεων του νό?ου εκδόθηκαν οι αριθ. Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄), Φ.151/2996/Β6/13-1-2010 (ΦΕΚ 55 Β΄) και αριθ.11586/Γ6/28-1-11(ΦΕΚ 262 Β΄) Υπουργικές Αποφάσεις, ?ε τις οποίες καθορίζεται ο τρόπος εξέτασης των ?αθητών ?ε αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες.

Σε εφαρ?ογή αυτών, ?ε την παρούσα εγκύκλιο, σας ενη?ερώνου?ε για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζό?ενων ?αθη?άτων, καθώς και τη διαδικασία χορήγησης των γνω?ατεύσεων που αφορούν:

α) στους ?αθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (Η?ερήσιων-Εσπερινών)οι οποίοι θα συ??ετάσχουν στις εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζό?ενων ?αθη?άτων για απόκτηση απολυτηρίου και για εισαγωγή στις σχολές ή τα τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης.

β) στους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων (Η?ερήσιων-Εσπερινών) ή άλλου Σχολείου ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου οιοποίοι θα συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ?αθη?άτων της τελευταίας τάξης του Γενικού Λυκείου για εισαγωγή στις σχολές ή τα τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης.

γ) στους υποψηφίους (?αθητές και αποφοίτους) των η?ερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ο?άδα Β) οι οποίοι θα συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ?αθη?άτων της τελευταίας τάξης του η?ερήσιου ή εσπερινού Γενικού Λυκείου αντίστοιχα και των ?αθη?άτων ειδικότητας, για εισαγωγή σε σχολές ή τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης.

δ) στους υποψηφίους (?αθητές και αποφοίτους) των η?ερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ο?άδα Α), στους αποφοίτους Β΄ Κύκλου η?ερησίων και εσπερινών ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων οι οποίοι θα συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές ή τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης (ΤΕΙ κ.λ.π.).

ε) στους ?αθητές της τελευταίας τάξης των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης οι οποίοι επιθυ?ούν να συ??ετάσχουν στις εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζό?ενων ?αθη?άτων για απόκτηση απολυτηρίου και για εισαγωγή στις σχολές ή τα τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης.

Β. ΠΕΡΙΠΤ?ΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΕ??Υ ΚΑΙ ΙΠ? ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Β1. ΕΙ?ΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ?ΥΣΚΟΛΙΕΣ

Οι ?αθητές και απόφοιτοι ?ε ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθ?ησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, εξετάζονται προφορικά κατόπιν αίτησής τους. Επίσης προφορικά εξετάζονται οι ?αθητές ?ε σύνθετες γνωστικές, συναισθη?ατικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συ?περιφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παρα?έλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, εφόσον υποβάλουν γνω?άτευση ότι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση. Στην περίπτωση αυτή, η γνω?άτευση χορηγείται από το οικείο Κέντρο ?ιαφοροδιάγνωσης, ?ιάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ??Υ) ή τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα (ΙΠ?) άλλων Υπουργείων, ύστερα από προσκό?ιση είτε ιατρικής βεβαίωσης ?η?όσιου Νοσοκο?είου, που κοινοποιήθηκε σε δικαστικές αρχές, σε περίπτωση κακοποίησης του ?αθητή λόγω γονεϊκής παρα?έλησης και εγκατάλειψης ή ενδοοικογενειακής βίας, είτε βεβαίωσης από δικαστική αρχή ή εισαγγελέα ανηλίκων, σε περίπτωση παραβατικής συ?περιφοράς. Τυχόν γνω?ατεύσεις που έχουν εκδοθεί από τα ΚΕ??Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα χωρίς την παραπάνω διαδικασία και ισχύουν, πρέπει να επαναξιολογηθούν κατά τα ανωτέρω.

Οι ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες των ?αθητών και αποφοίτων διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα Κέντρα ?ιαφοροδιάγνωσης, ?ιάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ??Υ) και από τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα (ΙΠ?) άλλων Υπουργείων.

Β2. ΑΥΤΙΣΜΟΣ

Οι ?αθητές και απόφοιτοι ?ε φάσ?α αυτισ?ού εξετάζονται γραπτά ή προφορικά. Τα ΚΕ??Υ ή τα ΙΠ? γνω?ατεύουν και εισηγούνται τον τρόπο εξέτασης ?αθητών και αποφοίτων ?ε φάσ?α αυτισ?ού, ο οποίος ?πορεί να είναι προφορικός ή γραπτός.

Εφόσον εισηγηθούν τον προφορικό τρόπο εξέτασης οι ?αθητές και οι απόφοιτοι εξετάζονται ?όνο προφορικά.

Β3. ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΕ??Υ ΚΑΙ ΙΑΤΡΟΠΑΙ?ΑΓ?ΓΙΚ?Ν ΚΕΝΤΡ?Ν

Όλες οι γνω?ατεύσεις των ΚΕ??Υ και των ΙΠ? για οποιοδήποτε λόγο έχουν ?όνι?η ισχύ σύ?φωνα ?ε τις διατάξεις της παρ. 17 του αρ. 28 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄/17-9- 2013) εφόσον βρίσκονταν σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω Νό?ου.

Τα ΚΕ??Υ, τα οποία χορηγούν τις γνω?ατεύσεις των προαναφερο?ένων ?αθησιακών δυσκολιών, λειτουργούν στην οικεία ?ιεύθυνση ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το Λύκειο φοίτησης του ?αθητή.

Σύ?φωνα ?ε τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄) και της παραγράφου 14 του άρθρου 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όταν υπάρχει διάσταση απόψεων είτε προσωπική είτε ?εταξύ των γνω?ατεύσεων των ΚΕ??Υ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠ?) για τον ?αθητή υπερισχύει η γνω?άτευση του ΚΕ??Υ και οι γονείς ή κηδε?όνες δύνανται να προσφύγουν στη ?ευτεροβάθ?ια Ειδική ?ιαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (Ε?ΕΑ) της οποίας η απόφαση είναι οριστική. Η ?ευτεροβάθ?ια Ειδική ?ιαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (Ε?ΕΑ) εδρεύει σε κάθε Περιφερειακή ?ιεύθυνση Εκπαίδευσης.

Σχετικές πληροφορίες για τα παραπάνω ?πορείτε να αναζητήσετε από την αρ?όδια ?ιεύθυνση του Υπουργείου Πολιτισ?ού, Παιδείας και Θρησκευ?άτων που είναι η ?ιεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (τηλ. 210-3442929).

Γ. ΠΕΡΙΠΤ?ΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Οι ?αθητές και οι απόφοιτοι ?ε τις παρακάτω αναπηρίες εξετάζονται προφορικά. Οι αναφερό?ενες αναπηρίες πιστοποιούνται σύ?φωνα ?ε το ισχύον κάθε φορά σύστη?α πιστοποίησης αναπηρίας Υγειονο?ικής Επιτροπής.

Συγκεκρι?ένα εξετάζονται προφορικά οι ?αθητές και οι απόφοιτοι οι οποίοι αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

i) είναι τυφλοί, σύ?φωνα ?ε το Ν. 958/79 (ΦΕΚ 191 τ. Α) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι α?βλύωπες ?ε ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% .

ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% ?όνι?η ή προσωρινή, που συνδέεται ?ε τα άνω άκρα,

iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

iν) πάσχουν από κάταγ?α ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή.

Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει γνω?άτευση Υγειονο?ικής Επιτροπής που έχει εκδοθεί πριν την 1/9/11 και είναι σε ισχύ, τότε αυτή ?πορεί να χρησι?οποιηθεί και να γίνει δεκτή. Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί σχετική γνω?άτευση οι αναφερό?ενες στις περιπτώσεις (i), (ii) και (iii) αναπηρίες πιστοποιούνται από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές του ΚΕ.Π.Α (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (βλ. παρ. ΣΤ1)

Για την περίπτωση (iν), οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσκο?ίσουν στο Λύκειό τους πρόσφατη σχετική ιατρική γνω?άτευση από ?η?όσιο Νοσοκο?είο, η οποία φέρει σφραγίδα από: i) Συντονιστή ?ιευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστή?ατος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή ii) νό?ι?α εκτελούντα χρέη Συντονιστή ?ιευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστή?ατος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή iii) ?ιευθυντή Πανεπιστη?ιακής Κλινικής ή από ?η?όσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του υποψηφίου, η οποία φέρει σφραγίδα του ?ιευθυντή του Κέντρου, από την οποία προκύπτει η αδυνα?ία του ?αθητή να συ??ετάσχει σε γραπτή εξέταση. Στη γνω?άτευση, εκτός από το κάταγ?α ή την προσωρινή βλάβη, πρέπει να πιστοποιείται ρητώς η αδυνα?ία χρήσης του άνω άκρου για γραφή και να αναγράφεται το χρονικό διάστη?α ισχύος της γνω?άτευσης, το οποίο πρέπει να συ?πίπτει ?ε την περίοδο των εξετάσεων. Οι υποψήφιοι αυτοί α?έσως ?όλις τους προκύψει το κάταγ?α ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή, θα πρέπει να προσκο?ίσουν στο Λύκειό τους τη σχετική γνω?άτευση του Νοσοκο?είου ή του ?η?όσιου Κέντρου Υγείας ?αζί ?ε σχετική αίτηση.

?. ΠΕΡΙΠΤ?ΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ, ΤΑ ΚΕ??Υ Ή ΤΑ ΙΑΤΡΟΠΑΙ?ΑΓ?ΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΓΙΑ ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Οι ?αθητές και οι απόφοιτοι που παρουσιάζουν σοβαρά προβλή?ατα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλή?ατα λόγου και ο?ιλίας (δυσαρθρία, τραυλισ?ό) καθώς και προβλή?ατα επιληψίας, εξετάζονται γραπτά.

Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει γνω?άτευση Υγειονο?ικής Επιτροπής που έχει εκδοθεί πριν την 1/9/11 και είναι σε ισχύ, τότε αυτή ?πορεί να χρησι?οποιηθεί και να γίνει δεκτή. Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί σχετική γνω?άτευση τα ?εν προβλή?ατα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), σε ποσοστό 67% και πάνω και επιληψίας πιστοποιούνται από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές του ΚΕ.Π.Α (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (βλ. παρ. ΣΤ1), τα δε προβλή?ατα λόγου και ο?ιλίας (δυσαρθρία, τραυλισ?ός) από τα ΚΕ??Υ.

Επίσης γραπτά εξετάζονταιοι ?αθητές και οι απόφοιτοι ?ε φάσ?α αυτισ?ού για τους οποίους τα ΚΕ??Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα έχουν γνω?ατεύσει και εισηγηθεί τον γραπτό τρόπο εξέτασης (βλ. και παρ. Β2).

Ε. ?ΙΑ?ΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ Τ?Ν ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕ?Ν

Οι γνω?ατεύσεις που χορηγούνται κατά περίπτωση από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές, καθώς και οι γνω?ατεύσεις των ΚΕ??Υ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων υποβάλλονται ?ε σχετική αίτηση στο Λύκειο (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) κατάθεσης της αίτησης-δήλωσης συ??ετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις ?έχρι 25 Φεβρουαρίου 2015 από:

α) τους ?αθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (Η?ερήσιων-Εσπερινών),

β) τους αποφοίτους των (Η?ερήσιων-Εσπερινών) Γενικών Λυκείων ή άλλου Σχολείου ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου,

γ) τους υποψηφίους ?αθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑ?Α Β΄), (Η?ερήσιων και Εσπερινών),

δ) τους υποψηφίους ?αθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑ?Α Α΄), (Η?ερήσιων και Εσπερινών), τους αποφοίτους Β΄ κύκλου ΤΕΕ, (Η?ερήσιων και Εσπερινών) τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των πρώην ΤΕΛ (Η?ερήσιων και Εσπερινών), καθώς και τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των Ναυτικών Λυκείων (Η?ερήσιων και Εσπερινών).

ε) όσους ?αθητές της τελευταίας τάξης των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, επιθυ?ούν να συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ειδικά οι γνω?ατεύσεις που θα ισχύσουν ?ετά την απόφαση της ?ευτεροβάθ?ιας Ε?ΕΑ, ?πορούν να υποβάλλονται στα οικεία Λύκεια ?έχρι τέλος Μαρτίου 2015.

Τα προαναφερό?ενα δικαιολογητικά ισχύουν και για τα τυχόν ειδικά ?αθή?ατα στα οποία θα εξετασθούν οι ?αθητές και οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων, οι ?αθητές και απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και οι απόφοιτοι των ΤΕΕ, των πρώην ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων, δηλαδή η υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών αφορά υποχρεωτικά και τις πανελλαδικές εξετάσεις των ειδικών ?αθη?άτων.

ΣΤ. ΓΕΝΙΚΕΣ ?ΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ

  1. Επιση?αίνεται ότι αποφάσεις χορήγησης ποσοστών αναπηρίας για τις παραπάνω περιπτώσεις στις οποίες προβλέπεται πιστοποίηση από ΚΕΠΑ, οι οποίες έχουν εκδοθεί πριν την 1-9-2011 από τις Α/θ?ιες Υγειονο?ικές Επιτροπές των νο?αρχιών, της περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ?πορούν να χρησι?οποιούνται για κάθε νό?ι?η χρήση εφόσον εξακολουθούν να είναι σε ισχύ (επ΄ αόριστον αν πρόκειται για επ΄ αόριστον κρίση ή άλλως ?έχρι την η?ερο?ηνία που λήγει η ισχύς τους, εν προκει?ένω οποτεδήποτε ?έσα στο 2015) χωρίς να απαιτείται οι ενδιαφερό?ενοι να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές του ΚΕΠΑ. Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει πιστοποιητικό αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α., το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής του ?ηχανογραφικού δελτίου (εν προκει?ένω οποτεδήποτε ?έσα στο έτος 2015), δεν απαιτείται οι ενδιαφερό?ενοι να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α.. Αν δεν υπάρχει πιστοποιητικό σε ισχύ, τότε οι ενδιαφερό?ενοι οφείλουν να υποβάλουν αίτηση σε οποιοδήποτε ση?είο ΚΕ.Π.Α. τους εξυπηρετεί. Για τη διαδικασία πιστοποίησης από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές των ΚΕΠΑ οι ενδιαφερό?ενοι ?πορούν να ενη?ερώνονται από την ιστοσελίδα του ΙΚΑ (www.ika.gr). Προκει?ένου να δοθεί προτεραιότητα, οι ενδιαφερό?ενοι πρέπει να τονίζουν στη γρα??ατεία του ΚΕ.Π.Α., ότι η αίτησή τους πρέπει να καταχωρηθεί ηλεκτρονικά ?ε θέ?α εγγράφου κωδικός 013 «αίτη?α για πανελλαδικές εξετάσεις» .

  2. Τονίζεται ότι δεν θα γίνονται δεκτές από τα Λύκεια οι γνω?ατεύσεις των ΚΕ??Υ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων ή των Υγειονο?ικών Επιτροπών, οι οποίες αναφέρονται σε αναπηρίες ή σε ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες των ?αθητών και αποφοίτων διαφορετικές από εκείνες που αναγράφονται στις Υπουργικές Αποφάσεις που αναφέρονται στο Κεφάλαιο Α της παρούσας εγκυκλίου.

  3. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν ?ετά τις παραπάνω κατά περίπτωση προθεσ?ίες δεν θα γίνονται δεκτά, εκτός από απρόβλεπτες και έκτακτες περιπτώσεις.

  4. Όσοι ?αθητές και απόφοιτοι ?ε αναπηρία ή ?ε ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες θα εξετασθούν στις πανελλαδικές εξετάσεις προφορικά, η εξέτασή τους θα γίνει ?όνο στα Βαθ?ολογικά Κέντρα ή στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα. Επίσης, όσοι υποψήφιοι έχουν σοβαρά προβλή?ατα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω, προβλή?ατα λόγου και ο?ιλίας (δυσαρθρία, τραυλισ?ός) ή προβλή?ατα επιληψίας εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις γραπτά στα εξεταστικά κέντρα που εξετάζονται και οι υπόλοιποι ?αθητές του Λυκείου. Με τον ίδιο τρόπο θα εξετασθούν και οι ?αθητές και οι απόφοιτοι ?ε φάσ?α αυτισ?ού για τους οποίους τα ΚΕ??Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα έχουν εισηγηθεί τον γραπτό τρόπο εξέτασης. Η εξέταση των ?αθητών αυτών γίνεται σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασής τους ?πορεί να παραταθεί ?ε απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής ή της Επιτροπής του Εξεταστικού Κέντρου.

  5. Ο τρόπος εξέτασης, η διαδικασία χορήγησης και κατάθεσης των γνω?ατεύσεων για προφορική ή γραπτή εξέταση κατά περίπτωση και η προθεσ?ία (έως 25-2-2015) ισχύει και για όσους ?αθητές της Γ΄ Η?ερήσιου Γενικού Λυκείου αποφασίσουν να ?η συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2015 για εισαγωγή στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση αλλά να αποκτήσουν το απολυτήριό τους ?όνο ?ε ενδοσχολικές εξετάσεις. Οι ?αθητές αυτοί ?έχρι τις 25-2-2015 ?αζί ?ε τη σχετική αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο θα συνυποβάλουν στο ?ιευθυντή του Λυκείου και τη σχετική γνω?άτευση ΚΕ??Υ, ΙΠ? ή Υγειονο?ικής Επιτροπής.

  6. Οι ?ιευθυντές των ?ιευθύνσεων ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης, οι ?ιευθυντές των Γενικών Λυκείων, των ΕΠΑΛ, των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και κάθε άλλος φορέας στον οποίο κοινοποιείται η εγκύκλιος αυτή, πρέπει να ?ερι?νήσουν για την ανάρτησή της στους οικείους πίνακες των ανακοινώσεων για την ενη?έρωση κάθε ενδιαφερό?ενου. Ειδικότερα οι ?ιευθυντές των Λυκείων πρέπει να ενη?ερώσουν όλους τους6 ?αθητές της τελευταίας τάξης υπογράφοντας και σε ονο?αστική κατάσταση ότι έλαβαν γνώση. Για την καλύτερη και έγκυρη ενη?έρωση των ?αθητών, θα πρέπει να ορισθεί σε κάθε Λύκειο από ένας καθηγητής, στον οποίο θα απευθύνονται οι ?αθητές προκει?ένου να πληροφορούνται για τα θέ?ατα που αναφέρονται στην εγκύκλιο.

  7. Τέλος ?ε νέα εγκύκλιο που θα σας αποσταλεί θα σας ενη?ερώνου?ε για την διαδικασία αποστολής των γνω?ατεύσεων των υποψηφίων που θα εξεταστούν πανελλαδικά στα Βαθ?ολογικά και τα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα. Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ?ΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ Συνη??ένα: Πίνακας ΚΕ??Υ Εσωτερική ?ιανο?ή: 1. Γενική ?ιεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθ?ιας και ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης 2. ?/νση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 3. ?/νση Σπουδών, Προγρα??άτων και Οργάνωσης ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης 4. Γενική ?ιεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασ?ού, Προγρα??ατισ?ού και Ηλεκτρονικής ?ιακυβέρνησης 5. ?/νση Ηλεκτρονικής ?ιακυβέρνησης, Τ?ή?α ?΄ 6. ?/νση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων, Τ?ή?α Α΄