Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Σχ. χρονιά 2023-24

"Μαθητές και Συναίσθημα"

schoolandemotion1

Πώς κτυπά σήμερα η καρδιά του σχολείου;

Το 1ΓΕΛ Κερατσινίου με υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά διοργανώνει την εκδήλωση-συζήτηση με τίτλοΜαθητές & Συναίσθημα. Πώς κτυπά σήμερα η καρδιά του σχολείου;, που θα πραγματοποιηθεί στις 9 Μαΐου, ημέρα Τετάρτη, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου (Υψηλάντου 176, Κερατσίνι) στις 6.30 μ.μ.. Στην εκδήλωση θα παρουσιασθούν τα αποτελέσματα εκπαιδευτικής έρευνας, που έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του μαθητικού πληθυσμού, με επιστημονικό υπεύθυνο τον δρ.Μακρίδη Γιώργο, κοινωνιολόγο.

Θα μιλήσουν: Μακρίδης Γιώργος κοινωνιολόγος-ερευνητής, Κανάκη Αναστασία ψυχολόγος-κοινωνική υπηρεσία Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Μουμούρης Νίκος Δ/ντής ΔΙΔΕ Πειραιά, Τζαμαργιάς Τάκης Καθηγητής ΕΚΠΑ - Σκηνοθέτης, Σαραντίδης Μπάμπης φιλόλογος, Πατίδης Ηλίας Πρόεδρος ΕΛΜΕ Πειραιά, Δρόσου Νατάσα Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και μέλος της Ένωσης Συλλόγου Γονέων Δ.Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Μετά την παρουσίαση των ερευνητικών δεδομένων και τις τοποθετήσεις των ειδικών επιστημόνων και των εκπροσώπων φορέων θα ακολουθήσει δημιουργικός διάλογος με γονείς και εκπαιδευτικούς.

Μερικά από τα ερευνητικά ερωτήματα που περιλαμβάνει η έρευνα είναι:

- Ποια είναι τα συναισθήματα (θετικά και αρνητικά) που έχουν οι μαθητές για το σχολείο; Ποια είναι η συνολική εκτίμηση των μαθητών για το σχολείο και κατά πόσο επηρεάζει αυτή τα συναισθήματά τους;

- Πώς συνδέεται η εξωσχολική δραστηριότητα των μαθητών με τη λειτουργία του σχολείου; Ποια είναι η εκτίμηση των μαθητών για τις δραστηριότητες στο σχολείο και κατά πόσο επηρεάζουν τη στάση τους;

- Πού αποδίδουν ευθύνες οι μαθητές για τα αρνητικά του σχολείου;

- Πώς φαντάζονται το “ιδανικό σχολείο” και τι περιλαμβάνει αυτό;"

 

Μερικά από τα αποτελέσματα της έρευνας είναι:

- Κυριαρχούν τα αρνητικά συναισθήματα των μαθητών (κούραση, άγχος, πίεση, δυσαρέσκεια) τα οποία δεν διαφοροποιούνται σημαντικά κατά σχολική επίδοση, ενώ υπάρχει μια γραμμική σχέση αρνητικών συναισθημάτων κατά σχολική τάξη, δηλαδή όσο αυξάνεται η σχολική τάξη τόσο αυξάνονται τα αρνητικά συναισθήματα. Η θετική εκτίμηση των μαθητών για το σχολείο δεν διαφοροποιεί σημαντικά τα συναισθήματα των μαθητών.

- Οι μαθητές/τριες έχουν εξωσχολική δραστηριότητα, με κυρίαρχη το φροντιστήριο Ελληνικών, όπου τα ποσοστά αυξάνονται σταδιακά όσο αυξάνεται η σχολική τάξη. Το αντίστροφο συμβαίνει με τις αθλητικές & πολιτιστικές δραστηριότητες που μειώνονται όσο αυξάνεται η σχολική τάξη.

- Δεν ικανοποιούνται στο σημερινό σχολείο τα ενδιαφέροντα και οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, ενώ εκτιμούν ότι δεν προωθούνται στο βαθμό που πρέπει οι νέες τεχνολογίες. Δυστυχώς το σχολείο ανταποκρίνεται σε μικρό ποσοστό στις προσδοκίες τους.

- Οι δραστηριότητες & τα καινοτόμα προγράμματα δημιουργούν θετικές στάσεις για το σχολείο, όμως λόγω της έλλειψης χρόνου (εντατικοποίηση σπουδών – εξετασιοκεντρικό σύστημα) μόνο ένα μικρό ποσοστό συμμετέχει (22%).

- Για τα αρνητικά του σχολείου αποδίδουν ευθύνες κατά σειρά: στο Εκπαιδευτικό Σύστημα, στο Πολιτικό Σύστημα & τους Πολιτικούς και στο Νομοθετικό πλαίσιο (Εξετάσεις).

- Προτείνουν αλλαγή στην ιεράρχηση των κριτηρίων αξιολόγησής τους, τοποθετώντας κατά σειρά σπουδαιότητας: τη συμπεριφορά τους – την επιμέλεια τους – τη συμμετοχή τους στην τάξη – τις γνώσεις τους – την κριτική τους ικανότητα.

- Φαντάζονται το Ιδανικό Σχολείο με διαφορετικό πρόγραμμα Σπουδών, με διαφορετικούς καθηγητές, με ενισχυμένη υλικοτεχική υποδομή, δηλαδή ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα…