Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Σχ. χρονιά 2023-24

Πανελλήνιες Εξετάσεις 2015

 

Παράταση προθεσμίας για την υποβολή Αίτησης ? Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων.


Από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε η παράταση της προθεσμίας για την υποβολή της Αίτησης-Δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Έτσι, η προθεσμία για την υποβολή της εν λόγω Αίτησης παρατείνεται μέχρι και την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015. Η παράταση κρίθηκε αναγκαία, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν το τελευταίο διάστημα και ανάγκασαν κάποιες σχολικές μονάδες να παραμείνουν κλειστές για λίγες μέρες. Επισημαίνεται ότι μετά την  παρέλευση της προθεσμίας δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση. 
 


 


Αιτήσεις-Δηλώσεις συμμετοχής Αποφοίτων στις Πανελλήνιες 2015

 

Υπενθυμίζεται πως μέχρι και την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015 οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση - δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις 2015 για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η προθεσμία (10-25 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση. 

Υπενθύμιση: Το ωράριο λειτουργίας του Σχολείου είναι 8.15 - 14.05

Για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, οι απόφοιτοι οι οποίοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2015, παρακαλούνται να προσέρχονται στο Λύκειο τις παρακάτω ημέρες και ώρες

Ημέρες

Ωρες

Δευτέρα

08.30 - 10.30 και 11.45 - 14.00

Τρίτη

08.30 ? 12.15

Τετάρτη

08.30 - 12.15

Πέμπτη

08.30 - 09.45 και 11.40 - 12.30

Παρασκευή

08.30 ? 09.45 και 11.40 - 12.30


Απαραίτητα δικαιολογητικά:

-          Συμπληρωμένη αίτηση ?δήλωση απόφοιτου Λυκείου

-          Επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους

-    Πρωτότυπη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» πρόσβασης που κατέχουν από προηγούμενο έτος. Αν δεν είναι κάτοχοι «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» πρόσβασης, υποβάλλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

 

Για το καρτελάκι υποψηφίου θα χρειαστεί και μία μικρή έγχρωμη φωτογραφία.

 


 

 

 

Υποβολή Αίτησης ? Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2015 των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ή Αίτησης για ενδοσχολικό απολυτήριο

10 - 25  Φεβρουαρίου

 

Οι σχετικές αιτήσεις δηλώσεις για τα Γενικά Λύκεια επισυνάπτονται στο τέλος του άρθρου

 

Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2015  των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Panellhnies2015
Η προθεσμία ορίζεται  από την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου ως και την Τετάρτη 25  Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους 
που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α και Β). Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (10-25 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

 Η Αίτηση ? Δήλωση υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Λύκειο. Ο υποψήφιος μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση ? Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, όπου αναρτώνται τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr , στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια  θα συμπληρώνει την Αίτηση - Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της. Στην ίδια ιστοσελίδα αναρτάται η σχετική εγκύκλιος που θα περιγράφει πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος).

για περισσότερα...Υποβολή Αίτησης ? Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2015 των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ή...

 

Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση ?αθητών και αποφοίτων ?ε αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες, βάσει του Ν.3699/2008, στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2015, για εισαγωγή στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση.


Α. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - ΠΕ?ΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Με τις διατάξεις του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), όπως τροποποιήθηκε ?ε το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), ρυθ?ίζονται τα θέ?ατα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των ?αθητών ?ε αναπηρία και ?ε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες.

Κατ΄εξουσιοδότηση των διατάξεων του νό?ου εκδόθηκαν οι αριθ. Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄), Φ.151/2996/Β6/13-1-2010 (ΦΕΚ 55 Β΄) και αριθ.11586/Γ6/28-1-11(ΦΕΚ 262 Β΄) Υπουργικές Αποφάσεις, ?ε τις οποίες καθορίζεται ο τρόπος εξέτασης των ?αθητών ?ε αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες.

Σε εφαρ?ογή αυτών, ?ε την παρούσα εγκύκλιο, σας ενη?ερώνου?ε για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζό?ενων ?αθη?άτων, καθώς και τη διαδικασία χορήγησης των γνω?ατεύσεων που αφορούν:

α) στους ?αθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (Η?ερήσιων-Εσπερινών)οι οποίοι θα συ??ετάσχουν στις εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζό?ενων ?αθη?άτων για απόκτηση απολυτηρίου και για εισαγωγή στις σχολές ή τα τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης.

β) στους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων (Η?ερήσιων-Εσπερινών) ή άλλου Σχολείου ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου οιοποίοι θα συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ?αθη?άτων της τελευταίας τάξης του Γενικού Λυκείου για εισαγωγή στις σχολές ή τα τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης.

γ) στους υποψηφίους (?αθητές και αποφοίτους) των η?ερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ο?άδα Β) οι οποίοι θα συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ?αθη?άτων της τελευταίας τάξης του η?ερήσιου ή εσπερινού Γενικού Λυκείου αντίστοιχα και των ?αθη?άτων ειδικότητας, για εισαγωγή σε σχολές ή τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης.

δ) στους υποψηφίους (?αθητές και αποφοίτους) των η?ερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ο?άδα Α), στους αποφοίτους Β΄ Κύκλου η?ερησίων και εσπερινών ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων οι οποίοι θα συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές ή τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης (ΤΕΙ κ.λ.π.).

ε) στους ?αθητές της τελευταίας τάξης των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης οι οποίοι επιθυ?ούν να συ??ετάσχουν στις εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζό?ενων ?αθη?άτων για απόκτηση απολυτηρίου και για εισαγωγή στις σχολές ή τα τ?ή?ατα της Τριτοβάθ?ιας Εκπαίδευσης.

Β. ΠΕΡΙΠΤ?ΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΕ??Υ ΚΑΙ ΙΠ? ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Β1. ΕΙ?ΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ?ΥΣΚΟΛΙΕΣ

Οι ?αθητές και απόφοιτοι ?ε ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθ?ησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, εξετάζονται προφορικά κατόπιν αίτησής τους. Επίσης προφορικά εξετάζονται οι ?αθητές ?ε σύνθετες γνωστικές, συναισθη?ατικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συ?περιφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παρα?έλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, εφόσον υποβάλουν γνω?άτευση ότι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση. Στην περίπτωση αυτή, η γνω?άτευση χορηγείται από το οικείο Κέντρο ?ιαφοροδιάγνωσης, ?ιάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ??Υ) ή τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα (ΙΠ?) άλλων Υπουργείων, ύστερα από προσκό?ιση είτε ιατρικής βεβαίωσης ?η?όσιου Νοσοκο?είου, που κοινοποιήθηκε σε δικαστικές αρχές, σε περίπτωση κακοποίησης του ?αθητή λόγω γονεϊκής παρα?έλησης και εγκατάλειψης ή ενδοοικογενειακής βίας, είτε βεβαίωσης από δικαστική αρχή ή εισαγγελέα ανηλίκων, σε περίπτωση παραβατικής συ?περιφοράς. Τυχόν γνω?ατεύσεις που έχουν εκδοθεί από τα ΚΕ??Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα χωρίς την παραπάνω διαδικασία και ισχύουν, πρέπει να επαναξιολογηθούν κατά τα ανωτέρω.

Οι ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες των ?αθητών και αποφοίτων διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα Κέντρα ?ιαφοροδιάγνωσης, ?ιάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ??Υ) και από τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα (ΙΠ?) άλλων Υπουργείων.

Β2. ΑΥΤΙΣΜΟΣ

Οι ?αθητές και απόφοιτοι ?ε φάσ?α αυτισ?ού εξετάζονται γραπτά ή προφορικά. Τα ΚΕ??Υ ή τα ΙΠ? γνω?ατεύουν και εισηγούνται τον τρόπο εξέτασης ?αθητών και αποφοίτων ?ε φάσ?α αυτισ?ού, ο οποίος ?πορεί να είναι προφορικός ή γραπτός.

Εφόσον εισηγηθούν τον προφορικό τρόπο εξέτασης οι ?αθητές και οι απόφοιτοι εξετάζονται ?όνο προφορικά.

Β3. ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΕ??Υ ΚΑΙ ΙΑΤΡΟΠΑΙ?ΑΓ?ΓΙΚ?Ν ΚΕΝΤΡ?Ν

Όλες οι γνω?ατεύσεις των ΚΕ??Υ και των ΙΠ? για οποιοδήποτε λόγο έχουν ?όνι?η ισχύ σύ?φωνα ?ε τις διατάξεις της παρ. 17 του αρ. 28 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄/17-9- 2013) εφόσον βρίσκονταν σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω Νό?ου.

Τα ΚΕ??Υ, τα οποία χορηγούν τις γνω?ατεύσεις των προαναφερο?ένων ?αθησιακών δυσκολιών, λειτουργούν στην οικεία ?ιεύθυνση ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το Λύκειο φοίτησης του ?αθητή.

Σύ?φωνα ?ε τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄) και της παραγράφου 14 του άρθρου 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όταν υπάρχει διάσταση απόψεων είτε προσωπική είτε ?εταξύ των γνω?ατεύσεων των ΚΕ??Υ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠ?) για τον ?αθητή υπερισχύει η γνω?άτευση του ΚΕ??Υ και οι γονείς ή κηδε?όνες δύνανται να προσφύγουν στη ?ευτεροβάθ?ια Ειδική ?ιαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (Ε?ΕΑ) της οποίας η απόφαση είναι οριστική. Η ?ευτεροβάθ?ια Ειδική ?ιαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (Ε?ΕΑ) εδρεύει σε κάθε Περιφερειακή ?ιεύθυνση Εκπαίδευσης.

Σχετικές πληροφορίες για τα παραπάνω ?πορείτε να αναζητήσετε από την αρ?όδια ?ιεύθυνση του Υπουργείου Πολιτισ?ού, Παιδείας και Θρησκευ?άτων που είναι η ?ιεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (τηλ. 210-3442929).

Γ. ΠΕΡΙΠΤ?ΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Οι ?αθητές και οι απόφοιτοι ?ε τις παρακάτω αναπηρίες εξετάζονται προφορικά. Οι αναφερό?ενες αναπηρίες πιστοποιούνται σύ?φωνα ?ε το ισχύον κάθε φορά σύστη?α πιστοποίησης αναπηρίας Υγειονο?ικής Επιτροπής.

Συγκεκρι?ένα εξετάζονται προφορικά οι ?αθητές και οι απόφοιτοι οι οποίοι αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

i) είναι τυφλοί, σύ?φωνα ?ε το Ν. 958/79 (ΦΕΚ 191 τ. Α) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι α?βλύωπες ?ε ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% .

ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% ?όνι?η ή προσωρινή, που συνδέεται ?ε τα άνω άκρα,

iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

iν) πάσχουν από κάταγ?α ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή.

Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει γνω?άτευση Υγειονο?ικής Επιτροπής που έχει εκδοθεί πριν την 1/9/11 και είναι σε ισχύ, τότε αυτή ?πορεί να χρησι?οποιηθεί και να γίνει δεκτή. Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί σχετική γνω?άτευση οι αναφερό?ενες στις περιπτώσεις (i), (ii) και (iii) αναπηρίες πιστοποιούνται από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές του ΚΕ.Π.Α (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (βλ. παρ. ΣΤ1)

Για την περίπτωση (iν), οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσκο?ίσουν στο Λύκειό τους πρόσφατη σχετική ιατρική γνω?άτευση από ?η?όσιο Νοσοκο?είο, η οποία φέρει σφραγίδα από: i) Συντονιστή ?ιευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστή?ατος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή ii) νό?ι?α εκτελούντα χρέη Συντονιστή ?ιευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστή?ατος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή iii) ?ιευθυντή Πανεπιστη?ιακής Κλινικής ή από ?η?όσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του υποψηφίου, η οποία φέρει σφραγίδα του ?ιευθυντή του Κέντρου, από την οποία προκύπτει η αδυνα?ία του ?αθητή να συ??ετάσχει σε γραπτή εξέταση. Στη γνω?άτευση, εκτός από το κάταγ?α ή την προσωρινή βλάβη, πρέπει να πιστοποιείται ρητώς η αδυνα?ία χρήσης του άνω άκρου για γραφή και να αναγράφεται το χρονικό διάστη?α ισχύος της γνω?άτευσης, το οποίο πρέπει να συ?πίπτει ?ε την περίοδο των εξετάσεων. Οι υποψήφιοι αυτοί α?έσως ?όλις τους προκύψει το κάταγ?α ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή, θα πρέπει να προσκο?ίσουν στο Λύκειό τους τη σχετική γνω?άτευση του Νοσοκο?είου ή του ?η?όσιου Κέντρου Υγείας ?αζί ?ε σχετική αίτηση.

?. ΠΕΡΙΠΤ?ΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ, ΤΑ ΚΕ??Υ Ή ΤΑ ΙΑΤΡΟΠΑΙ?ΑΓ?ΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΓΙΑ ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Οι ?αθητές και οι απόφοιτοι που παρουσιάζουν σοβαρά προβλή?ατα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλή?ατα λόγου και ο?ιλίας (δυσαρθρία, τραυλισ?ό) καθώς και προβλή?ατα επιληψίας, εξετάζονται γραπτά.

Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει γνω?άτευση Υγειονο?ικής Επιτροπής που έχει εκδοθεί πριν την 1/9/11 και είναι σε ισχύ, τότε αυτή ?πορεί να χρησι?οποιηθεί και να γίνει δεκτή. Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί σχετική γνω?άτευση τα ?εν προβλή?ατα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), σε ποσοστό 67% και πάνω και επιληψίας πιστοποιούνται από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές του ΚΕ.Π.Α (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (βλ. παρ. ΣΤ1), τα δε προβλή?ατα λόγου και ο?ιλίας (δυσαρθρία, τραυλισ?ός) από τα ΚΕ??Υ.

Επίσης γραπτά εξετάζονταιοι ?αθητές και οι απόφοιτοι ?ε φάσ?α αυτισ?ού για τους οποίους τα ΚΕ??Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα έχουν γνω?ατεύσει και εισηγηθεί τον γραπτό τρόπο εξέτασης (βλ. και παρ. Β2).

Ε. ?ΙΑ?ΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ Τ?Ν ΓΝ?ΜΑΤΕΥΣΕ?Ν

Οι γνω?ατεύσεις που χορηγούνται κατά περίπτωση από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές, καθώς και οι γνω?ατεύσεις των ΚΕ??Υ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων υποβάλλονται ?ε σχετική αίτηση στο Λύκειο (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) κατάθεσης της αίτησης-δήλωσης συ??ετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις ?έχρι 25 Φεβρουαρίου 2015 από:

α) τους ?αθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (Η?ερήσιων-Εσπερινών),

β) τους αποφοίτους των (Η?ερήσιων-Εσπερινών) Γενικών Λυκείων ή άλλου Σχολείου ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου,

γ) τους υποψηφίους ?αθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑ?Α Β΄), (Η?ερήσιων και Εσπερινών),

δ) τους υποψηφίους ?αθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑ?Α Α΄), (Η?ερήσιων και Εσπερινών), τους αποφοίτους Β΄ κύκλου ΤΕΕ, (Η?ερήσιων και Εσπερινών) τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των πρώην ΤΕΛ (Η?ερήσιων και Εσπερινών), καθώς και τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των Ναυτικών Λυκείων (Η?ερήσιων και Εσπερινών).

ε) όσους ?αθητές της τελευταίας τάξης των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, επιθυ?ούν να συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ειδικά οι γνω?ατεύσεις που θα ισχύσουν ?ετά την απόφαση της ?ευτεροβάθ?ιας Ε?ΕΑ, ?πορούν να υποβάλλονται στα οικεία Λύκεια ?έχρι τέλος Μαρτίου 2015.

Τα προαναφερό?ενα δικαιολογητικά ισχύουν και για τα τυχόν ειδικά ?αθή?ατα στα οποία θα εξετασθούν οι ?αθητές και οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων, οι ?αθητές και απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και οι απόφοιτοι των ΤΕΕ, των πρώην ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων, δηλαδή η υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών αφορά υποχρεωτικά και τις πανελλαδικές εξετάσεις των ειδικών ?αθη?άτων.

ΣΤ. ΓΕΝΙΚΕΣ ?ΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ

  1. Επιση?αίνεται ότι αποφάσεις χορήγησης ποσοστών αναπηρίας για τις παραπάνω περιπτώσεις στις οποίες προβλέπεται πιστοποίηση από ΚΕΠΑ, οι οποίες έχουν εκδοθεί πριν την 1-9-2011 από τις Α/θ?ιες Υγειονο?ικές Επιτροπές των νο?αρχιών, της περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ?πορούν να χρησι?οποιούνται για κάθε νό?ι?η χρήση εφόσον εξακολουθούν να είναι σε ισχύ (επ΄ αόριστον αν πρόκειται για επ΄ αόριστον κρίση ή άλλως ?έχρι την η?ερο?ηνία που λήγει η ισχύς τους, εν προκει?ένω οποτεδήποτε ?έσα στο 2015) χωρίς να απαιτείται οι ενδιαφερό?ενοι να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές του ΚΕΠΑ. Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει πιστοποιητικό αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α., το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής του ?ηχανογραφικού δελτίου (εν προκει?ένω οποτεδήποτε ?έσα στο έτος 2015), δεν απαιτείται οι ενδιαφερό?ενοι να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α.. Αν δεν υπάρχει πιστοποιητικό σε ισχύ, τότε οι ενδιαφερό?ενοι οφείλουν να υποβάλουν αίτηση σε οποιοδήποτε ση?είο ΚΕ.Π.Α. τους εξυπηρετεί. Για τη διαδικασία πιστοποίησης από τις Υγειονο?ικές Επιτροπές των ΚΕΠΑ οι ενδιαφερό?ενοι ?πορούν να ενη?ερώνονται από την ιστοσελίδα του ΙΚΑ (www.ika.gr). Προκει?ένου να δοθεί προτεραιότητα, οι ενδιαφερό?ενοι πρέπει να τονίζουν στη γρα??ατεία του ΚΕ.Π.Α., ότι η αίτησή τους πρέπει να καταχωρηθεί ηλεκτρονικά ?ε θέ?α εγγράφου κωδικός 013 «αίτη?α για πανελλαδικές εξετάσεις» .

  2. Τονίζεται ότι δεν θα γίνονται δεκτές από τα Λύκεια οι γνω?ατεύσεις των ΚΕ??Υ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων ή των Υγειονο?ικών Επιτροπών, οι οποίες αναφέρονται σε αναπηρίες ή σε ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες των ?αθητών και αποφοίτων διαφορετικές από εκείνες που αναγράφονται στις Υπουργικές Αποφάσεις που αναφέρονται στο Κεφάλαιο Α της παρούσας εγκυκλίου.

  3. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν ?ετά τις παραπάνω κατά περίπτωση προθεσ?ίες δεν θα γίνονται δεκτά, εκτός από απρόβλεπτες και έκτακτες περιπτώσεις.

  4. Όσοι ?αθητές και απόφοιτοι ?ε αναπηρία ή ?ε ειδικές ?αθησιακές δυσκολίες θα εξετασθούν στις πανελλαδικές εξετάσεις προφορικά, η εξέτασή τους θα γίνει ?όνο στα Βαθ?ολογικά Κέντρα ή στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα. Επίσης, όσοι υποψήφιοι έχουν σοβαρά προβλή?ατα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω, προβλή?ατα λόγου και ο?ιλίας (δυσαρθρία, τραυλισ?ός) ή προβλή?ατα επιληψίας εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις γραπτά στα εξεταστικά κέντρα που εξετάζονται και οι υπόλοιποι ?αθητές του Λυκείου. Με τον ίδιο τρόπο θα εξετασθούν και οι ?αθητές και οι απόφοιτοι ?ε φάσ?α αυτισ?ού για τους οποίους τα ΚΕ??Υ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα έχουν εισηγηθεί τον γραπτό τρόπο εξέτασης. Η εξέταση των ?αθητών αυτών γίνεται σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασής τους ?πορεί να παραταθεί ?ε απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής ή της Επιτροπής του Εξεταστικού Κέντρου.

  5. Ο τρόπος εξέτασης, η διαδικασία χορήγησης και κατάθεσης των γνω?ατεύσεων για προφορική ή γραπτή εξέταση κατά περίπτωση και η προθεσ?ία (έως 25-2-2015) ισχύει και για όσους ?αθητές της Γ΄ Η?ερήσιου Γενικού Λυκείου αποφασίσουν να ?η συ??ετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2015 για εισαγωγή στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση αλλά να αποκτήσουν το απολυτήριό τους ?όνο ?ε ενδοσχολικές εξετάσεις. Οι ?αθητές αυτοί ?έχρι τις 25-2-2015 ?αζί ?ε τη σχετική αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο θα συνυποβάλουν στο ?ιευθυντή του Λυκείου και τη σχετική γνω?άτευση ΚΕ??Υ, ΙΠ? ή Υγειονο?ικής Επιτροπής.

  6. Οι ?ιευθυντές των ?ιευθύνσεων ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης, οι ?ιευθυντές των Γενικών Λυκείων, των ΕΠΑΛ, των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και κάθε άλλος φορέας στον οποίο κοινοποιείται η εγκύκλιος αυτή, πρέπει να ?ερι?νήσουν για την ανάρτησή της στους οικείους πίνακες των ανακοινώσεων για την ενη?έρωση κάθε ενδιαφερό?ενου. Ειδικότερα οι ?ιευθυντές των Λυκείων πρέπει να ενη?ερώσουν όλους τους6 ?αθητές της τελευταίας τάξης υπογράφοντας και σε ονο?αστική κατάσταση ότι έλαβαν γνώση. Για την καλύτερη και έγκυρη ενη?έρωση των ?αθητών, θα πρέπει να ορισθεί σε κάθε Λύκειο από ένας καθηγητής, στον οποίο θα απευθύνονται οι ?αθητές προκει?ένου να πληροφορούνται για τα θέ?ατα που αναφέρονται στην εγκύκλιο.

  7. Τέλος ?ε νέα εγκύκλιο που θα σας αποσταλεί θα σας ενη?ερώνου?ε για την διαδικασία αποστολής των γνω?ατεύσεων των υποψηφίων που θα εξεταστούν πανελλαδικά στα Βαθ?ολογικά και τα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα. Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ?ΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ Συνη??ένα: Πίνακας ΚΕ??Υ Εσωτερική ?ιανο?ή: 1. Γενική ?ιεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθ?ιας και ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης 2. ?/νση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 3. ?/νση Σπουδών, Προγρα??άτων και Οργάνωσης ?ευτεροβάθ?ιας Εκπαίδευσης 4. Γενική ?ιεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασ?ού, Προγρα??ατισ?ού και Ηλεκτρονικής ?ιακυβέρνησης 5. ?/νση Ηλεκτρονικής ?ιακυβέρνησης, Τ?ή?α ?΄ 6. ?/νση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων, Τ?ή?α Α΄  


 

Πιστοποίηση αναπηρίας για τους υποψηφίους για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το 2015

Από το ΥΠΑΙΘ στάλθηκε η αριθ. πρωτ. Φ.151/156141/Β6/30-09-2014 εγκύκλιος σχετική με τηνπιστοποίηση αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α. (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας) για τους υποψηφίους για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το 2015.

Πιστοποίηση αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α.:

ΚΕΦ. Α.Για την υπαγωγή των υποψηφίων στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (όπου απαιτείται) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ακ. Έτους 2015 ? 2016.

ΚΕΦ. Β. Για την υπαγωγή υποψηφίων πασχόντων από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5%(όπου απαιτείται ποσοστό αναπηρίας), καθ? υπέρβαση του αριθμού εισακτέων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ακ. Έτους 2015 ? 2016.

Η εγκύκλιος έχει σκοπό να ενημερώσει τους υποψηφίους των ανωτέρων κατηγοριών, σχετικά με την απόκτηση πιστοποιητικού αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α. Με το πιστοποιητικό αυτό και τα επιπλέον δικαιολογητικά οι υποψήφιοι θα μπορούν να υπαχθούν:

Α) σε κάποιες από τις υποκατηγορίες των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για προφορική ή γραπτή εξέταση στις πανελλαδικές εξετάσεις (βλ. ΚΕΦ. Α΄) και

Β) ως πάσχοντες από τις παθήσεις της κατηγορίας των πασχόντων από σοβαρές παθήσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% (βλ. ΚΕΦ Β?).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α?

Οι μαθητές και απόφοιτοι με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, εξετάζονται προφορικά. Οι έχοντες προβλήματα λόγου (δυσαρθρία, τραυλισμό)εξετάζονται γραπτά. Οι μαθητές και οι απόφοιτοι με φάσμα αυτισμούεξετάζονται γραπτά ή προφορικά. Αυτό πραγματοποιείται κατόπιν αίτησης των υποψηφίων και εφόσον διαθέτουν γνωματεύσεις από ΚΕΔΔΥ ή ΙΠΕ (θα ακολουθήσει ξεχωριστή εγκύκλιος για υποψηφίους με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες). Άρα για τις ανωτέρω περιπτώσεις δεν απαιτείται πιστοποίηση αναπηρίας.

Ειδικά όμως για τους υποψήφιους, οι οποίοι αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση, οπότε και εξετάζονται προφορικά, επειδή:

ι) είναι τυφλοί, σύμφωνα με το Ν. 958/79 (ΦΕΚ 191 τ. Α) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%.

ιι) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή,  που συνδέεται με τα άνω άκρα,

ιιι) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων

απαιτείται πιστοποίηση αναπηρίας.

Επίσης υποψήφιοι που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), σε ποσοστό 67% και πάνω, καθώς και προβλήματα επιληψίας, εξετάζονται γραπτά, σε ξεχωριστή αίθουσα και απαιτείται πιστοποίηση αναπηρίας.

Ο τρόπος για την απόκτηση πιστοποιητικού αναπηρίας αναφέρεται στις ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ (βλέπε παρακάτω).

Το πιστοποιητικό αναπηρίας, προκειμένου να υπαχθούν οι υποψήφιοι σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες, θα κατατεθεί στο σχολείο τους με την Αίτηση ? Δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις, τον Φεβρουάριο 2015.

Θα ακολουθήσει αναλυτική εγκύκλιος.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β?

Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε ποσοστό 5%, των υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 35 του ν. 3794/2009 (ΦΕΚ 156/Α?), όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει, και σύμφωνα με τα πιστοποιητικά διαπίστωσης πάθησης που εκδίδονται από τις επταμελείς επιτροπές των Νοσοκομείων.

Προκειμένου να εξετασθούν οι αιτήσεις από τις ειδικές επταμελείς επιτροπές των Νοσοκομείων και να εκδοθούν τα πιστοποιητικά διαπίστωσης πάθησης, αποκλειστικά και μόνο για τους πάσχοντες από τις παρακάτω παθήσεις:

α) με μειωμένη οπτική οξύτητα (με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80%), ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ: κωδ. 02)

β) με κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία τουλάχιστον 67%, (ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ : κωδ.:30)

γ) πάσχοντες από διάφορα σπάνια συγγενήι, κληρονομικά ή  επίκτητα σύνδρομα-νοσήματα όταν εκφράζονται με σοβαρές κλινικές εκδηλώσεις που προσδίδουν αναπηρία τουλάχιστον 80%, ΣΥΝ. ΠΙΝΑΚΑΣ .: κωδ.: 68)

απαιτείται πιστοποίηση αναπηρίας.

Το πιστοποιητικό αναπηρίας μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, θα κατατεθεί στις ειδικές επταμελείς επιτροπές νοσοκομείων μέσα στο μήνα Νοέμβριο, προκειμένου οι υποψήφιοι να αποκτήσουν το πιστοποιητικό διαπίστωσης πάθησης για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το 5%.

Ο ακριβής χρόνος υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων προς τις επταμελείς επιτροπές των Νοσοκομείων, τα απαραίτητα δικαιολογητικά που οφείλουν να προσκομίσουν, καθώς και ο πίνακας με τα Νοσοκομεία θα γνωστοποιηθούν με εγκύκλιο που θα ακολουθήσει.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι πάσχοντες από κάποια από τις υπόλοιπες παθήσεις του συνημμένου πίνακα δεν χρειάζεται να αποκτήσουν πιστοποίηση αναπηρίας.

Ο τρόπος για την απόκτηση πιστοποιητικού αναπηρίας αναφέρεται στις ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ (βλέπε παρακάτω)

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ (που αφορούν ΚΕΦ Α? & Β?)

 

 

  1. Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει γνωμάτευση Α/μιας ή Β/μιας Υγειονομικής Επιτροπής, των νομαρχιών, της περιφέρειας ή των φορέων κοινωνικές ασφάλισης, που έχει εκδοθεί πριν την 1/9/11και είναι σε ισχύ (επ? αόριστον αν πρόκειται για επ? αόριστον κρίση ή άλλως μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους, εν προκειμένω  οποτεδήποτε μέσα στο 2015, έτος υποβολής τους μηχανογραφικού δελτίου), τότε αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να γίνει δεκτή, χωρίς να απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι να εξετάζονται εκ νέου από τις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α.
  2. Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες υπάρχει πιστοποιητικό αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α., το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου (εν προκειμένω οποτεδήποτε μέσα στο έτος , δεν απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι να εξετάζονται εκ νέουαπό τις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α.
  3. Αν για τις ανωτέρω αναπηρίες δεν υπάρχει πιστοποιητικό σε ισχύ, τότε οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να υποβάλουν αίτηση σε οποιοδήποτε σημείο ΚΕ.Π.Α. Προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να τονίζουν στην γραμματεία των ΚΕ.Π.Α., ό,τι η αίτησή τους πρέπει να καταχωρηθεί ηλεκτρονικά με θέμα εγγράφου: κωδικός 013 «αίτημα για πανελλαδικές εξετάσεις»(συμπεριλαμβάνονται και οι υποψήφιοι για το 5% χωρίς εξετάσεις).

 

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση, κρίνεται σκόπιμο οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν άμεσα την αίτησή τους στα ΚΕ.Π.Α., ώστε να μπορέσουν να πιστοποιηθούν εγκαίρως. Για τη διαδικασία πιστοποίησης από τις υγειονομικές επιτροπές των ΚΕ.Π.Α., οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα www.ika.gr.

 

Επισυνάπτεται η σχετική εγκύκλιος