Back To Top
17ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ποίησης και Διηγήματος
H Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών προκηρύσσει τον 17ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες της Γ΄ τάξης Γυμνασίων και όλων των τάξεων Λυκείων της χώρας. Η τελική προθεσμία υποβολής του έργου των μαθητών/τριών είναι η 31η Μαρτίου 2015. Οι διακριθέντες μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου αντίστοιχα, θα ειδοποιηθούν έγκαιρα για την τελετή βράβευσης από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών.
ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει δύο είδη του λόγου: Ποίημα και Διήγημα.
- Τα ποιήματα δεν πρέπει να υπερβαίνουν τουs30 στίχους, και τα διηγήματα τις 6 σελίδες. Το μέγεθος των χαρακτήρων θα είναι σε όλα 14.
- Δικαίωμα συμμετοχήs έχουν μαθητές και μαθήτριες της Γ' τάξεως Γυμνασίου και όλων των τάξεων Λυκείου και Τ.Ε.Ε., ηλικίας μέχρι και 20 ετών, με ένα μόνο ποίημα ή διήγημα.
- Ο ίδιος διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα συμμετοχής και στις δύο κατηγορίες ταυτόχρονα, αρκεί να πληροί τους απαραίτητους όρους συμμετοχής για έκαστο είδος.
- Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχήs στην κάθε κατηγορία όσοι πήραν Α' Βραβείο σ? αυτήν στο διαγωνισμό των δύο προηγουμένων ετών 2013 και 2014.
- Το θέμα του διαγωνισμού είναι ελεύθερο. Συλλογικά γραμμένα έργα θα αποκλείονται.
- Κάθε έργο υποβάλλεται σε πέντε (5) δακτυλογραφημένα αντίτυπα (από υπολογιστή), με το ψευδώνυμο του συμμετέχοντα στο πάνω δεξιό μέρος της σελίδαs.
- Το ψευδώνυμο που θα χρησιμοποιήσει ο κάθε μαθητής πρέπει να είναι μονολεκτικό και γραμμένο ελληνικά. π.χ. Νεφέλη, Δαναόs, Άστρο, Αγέρι, Δανάη, κ.α.
- Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του μαθητή, η διεύθυνση κατοικίαs του, το τηλέφωνό του (σταθερό και κινητό),e-mail, καθώς και τα πλήρη στοιχεία του σχολείου του, πρέπει να βρίσκονται σε κλεισμένο μικρότερο φάκελο που εξωτερικά θα έχει μόνο το ψευδώνυμό του και τον τίτλο του έργου του.
- Τα κείμενα πρέπει να αποστέλλονται μέσα σε απλούs φακέλουs από τις Διευθύνσεις των Γυμνασίων ή Λυκείων (Γενικών και Τεχνικών) ή απευθείας από τους μαθητές (όχι συστημένα), έως τις 31 Μαρτίου του 2015, στη διεύθυνση:
Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών,
Γερανίου 41 (2ος όροφοs),
Τ.Κ. 10431 Αθήνα
υποχρεωτικά με την ένδειξη « Για τον μαθητικό διαγωνισμό ποίησης» ή «Για τον μαθητικό διαγωνισμό διηγήματος»
Στη θέση του αποστολέα να σημειωθεί μόνο το ψευδώνυμο.
- Σε περίπτωση που ένας διαγωνιζόμενος λάβει μέρος και στα δύο είδη, μπορεί τους φακέλλους με το κάθε είδος και τις σχετικές ενδείξεις ( που ο καθένας τους όμως θα περιέχει ξεχωριστό κλειστό φάκελλο προσωπικών στοιχείων του μαθητή) να τους τοποθετήσει μέσα σε μεγαλύτερο, ο οποίος πρέπει να αναγράφει : «Για τον μαθητικό διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος», εάν θέλει να ταχυδρομήσει έναν μόνο φάκελο .
Τελευταία ημερομηνία αποστολής των έργων ορίζεται ,ως και παραπάνω αναγράφεται,η 31η Μαρτίου 2015 (σφραγίδα ταχυδρομείου).
Τα αποσταλέντα έργα δεν επιστρέφονται, ενώ τα μη διακριθέντα θα καταστραφούν μαζί με τα προσωπικά στοιχεία των διαγωνισθέντων.
Πληροφορίες για το διαγωνισμό, στην ιστοσελίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών.
3ος Πανελλήνιος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός στη μνήμη Καίτης Λασκαρίδη
Το «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη» προκηρύσσει τον 3ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Πρωτόλειου Διηγήματος στη «Μνήμη Καίτης Λασκαρίδη».
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες όλων των τάξεων δημόσιων και ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας. Η τελική προθεσμία υποβολής του έργου των μαθητών/τριών είναι η Παρασκευή 29 Μαΐου 2015. Στους/στις 3 πρώτους διακριθέντες μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου αντίστοιχα, θα απονεμηθούν χρηματικά έπαθλα σε ειδική τελετή στην οποία θα προσκληθούν οι συμμετέχοντες καθώς και εκπρόσωποι φορέων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΒΡΑΒΕΙΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Α' Βραβείο 1.000 ?
Β΄Βραβείο 600 ?
Γ' Βραβείο 400 ?
ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Α' Βραβείο 1.500 ?
Β' Βραβείο 1.000 ?
Γ' Βραβείο 600 ?
Τα κείμενα, που θα κατατεθούν, πρέπει απαραιτήτως:
Σε ξεχωριστή σελίδα που θα προηγείται του κειμένου θα αναγράφονται τα στοιχεία:
Στον φάκελο πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία του σχολείου ως αποστολέας.
Όσοι θα συμμετάσχουν θα υποβάλουν το έργο τους μέχρι και την 29η Μαϊου 2015 μέσω της Διεύθυνσης του σχολείου τους ή προσωπικά με τους παρακάτω τρόπους:
?ΙΔΡΥΜΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ?
Υπόψη κ. Μαριλένας Λασκαρίδου
Πραξιτέλους 169 & Μπουμπουλίνας
18535 Πειραιάς
25ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φυσικής Γενικού Λυκείου 2015 και 3ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φυσικής Γυμνασίου 2015
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ) σε συνεργασία με το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνει:
Πανελλήνιοι Μαθητικοί Διαγωνισμοί Φυσικής Γενικού Λυκείου και Γυμνασίου
Ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Γενικού Λυκείου ο Διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις:
Και στις δύο φάσεις του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής Γενικού Λυκείου 2015 οι μαθητές θα διαγωνιστούν -όπως και στο παρελθόν- τόσο σε θεωρητικά θέματα όσο και σε πειραματικό πρόβλημα, χωρίς τη λήψη μετρήσεων, αλλά με επεξεργασία πραγματικών πειραματικών δεδομένων. Σε όλους τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Φυσικής Γενικού Λυκείου καταβάλλεται προσπάθεια προσέγγισης (στο πλαίσιο της σχολικής ύλης) των θεμάτων των Διεθνών Ολυμπιάδων Φυσικής, αλλά και επιχειρείται η δοκιμαστική εφαρμογή τέτοιων θεμάτων σε εξεταστικό περιβάλλον από τους Έλληνες μαθητές.
Οι πέντε μαθητές, που θα επιλεγούν μετά τη δεύτερη φάση για να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην 46η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής 2015, θα προετοιμαστούν με εντατικό ρυθμό στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η διάρκεια της προετοιμασίας είναι περίπου μία εβδομάδα (μεταξύ των Πανελλήνιων Εξετάσεων και των Διεθνών Ολυμπιάδων). Την προετοιμασία των μαθητών αναλαμβάνουν και πραγματοποιούν εθελοντικά οι υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές του Εργαστηρίου. Η πλήρης και αδιάλειπτη συμμετοχή των υποψηφίων στην προετοιμασία αυτή είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στην Ολυμπιακή Ομάδα.
2ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου
To Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και η Επιστημονική Εταιρία ?EuropeanSchoolRadio, Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο? συνδιοργανώνουν τον μαθητικό ραδιοφωνικό διαγωνισμό «Κάντο ν? ακουστεί» και το 2ο Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου. Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης και του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της χώρας. Η υποβολή των συμμετοχών θα πραγματοποιηθεί από 9 Φεβρουαρίου μέχρι 9 Μαρτίου 2015. Η βράβευση των νικητών θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου που θα πραγματοποιηθεί στις 3 Απριλίου 2015 στη Θεσσαλονίκη.
Όροι και προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό
? Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος μεμονωμένοι μαθητές/μαθήτριες ή ομάδες μαθητών, οι οποίες υλοποιούν ραδιοφωνικές παραγωγές υπό την καθοδήγηση και τον συντονισμό των εκπαιδευτικών του σχολείου τους.
? Η ραδιοφωνική ομάδα του κάθε σχολείου μπορεί να υποβάλλει μέχρι και δύο (2) ηχητικά σποτ.
? Το περιεχόμενοτων ηχητικών σποτ θα είναι ένα μήνυματο οποίο θα αφορά έναν ή περισσότερους άξονες του κοινωνικού σχολείου (διατροφή/ευ-ζην, άθληση, ενημέρωση και πρόληψη για μολυσματικές ασθένειες, διαδίκτυο, αντιμετώπιση και πρόληψη του χουλιγκανισμού, πρόληψη ατυχημάτων, αισθητική αγωγή, ολυμπισμός και κοινωνία, σεξουαλική αγωγή, ρατσισμός και ανθρώπινα δκαιώματα, σχολικός εκφοβισμός, ναρκωτικά, αλκοόλ, κάπνισμα).
? Η διάρκεια των ηχητικών σποτ θα είναι αυστηρά μέχρι 3 λεπτά (180 δευτερόλεπτα). Σε διαφορετική περίπτωση δεν υπάρχει δυνατότητα υποβολής των αρχείων.
Εγγραφή Σχολείων
Ο διαγωνισμός προϋποθέτει ότι όλα τα συμμετέχοντα σχολεία είναι εγγεγραμμένα ή θα εγγραφούν στο European School Radio (www.europeanschoolradio.eu) και θα υποβάλλουν τις συμμετοχές τους (αρχεία ήχου) στην ειδική φόρμα υποβολής αρχείων.
Κριτήρια Αξιολόγησης
? ο συνολικός αντίκτυπος του μηνύματος και η επίτευξη του στόχου του
? το περιεχόμενο (λόγος και κείμενα)
? ο τρόπος παρουσίασης
? η μουσική επιλογή
? η ισορροπία ανάμεσα στο λόγο και τη μουσική
? η διάχυση της εκπομπής στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα
? ο πρωτότυπος και αποτελεσματικός τρόπος χρήσης νέων τεχνολογιών
? το λογότυπο της εκπομπής
Σκοπός και Στόχοι
Βασικός σκοπός είναι ο εγγραμματισμός των μαθητών στα μέσα επικοινωνίας (media literacy) και συγκεκριμένα στο ραδιόφωνο. Ειδικότεροι στόχοι είναι οι μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά παράγοντας ραδιοφωνικές εκπομπές, να κατανοήσουν το χώρο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ και να προβληματιστούν σχετικά με την λειτουργία των κοινωνικών δικτύων (social media).
Πιο αναλυτικά οι μαθητές μέσω της συμμετοχής τους στο διαγωνισμό και το φεστιβάλ πετυχαίνουν:
? Να γνωριστούν με άλλους μαθητές ? παραγωγούς και να αναπτύξουν συνεργασίες
? Να επικοινωνήσουν με έμπειρους επαγγελματίες των ΜΜΕ
? Να γνωρίσουν το χώρο της επικοινωνίας και των μέσων
? Να προβληματιστούν σχετικά με τη διάχυση της πληροφορίας και να αναπτύξουν κριτική σκέψη
? Να προβληματιστούν σχετικά με τη λειτουργία και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων ως «χορηγοί» περιεχομένου και να μάθουν για τα πνευματικά δικαιώματα που προκύπτουν σε αυτή την περίπτωση
? Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από την κοινή παραγωγή ραδιοφωνικών προϊόντων με άλλες μαθητικές ραδιοφωνικές ομάδες
? Να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με μαθητές ίδιας ή άλλης ηλικιακής ομάδας από όλη τη χώρα
? Να αναδείξουν τη δυναμική της σχολικής κοινότητας και να δημιουργήσουν κοινά ραδιοφωνικά προγράμματα από απόσταση αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τα ψηφιακά μέσα.
Το φεστιβάλ πλαισιώνεται με εργαστήρια (workshops), συζητήσεις (discussion panels), παρουσίαση δράσεων των ραδιοφωνικών ομάδων (Posters), το διαγωνισμό για την παραγωγή ηχητικού υλικού και μουσική συναυλία. Οι μαθητές που συμμετέχουν στοφεστιβάλ καλούνται:
? να παρουσιάσουν την εργασία τους σε Poster ή/και ηλεκτρονικά
? να έχουν παράλληλες, αλλά και κοινές με άλλες ραδιοφωνικές ομάδες δράσεις για την παραγωγή εκπομπών, με την υποστήριξη επαγγελματιών τόσο σε επίπεδο
περιεχομένου όσο και σε τεχνικό επίπεδο
? να συμμετέχουν στη ζωντανή μετάδοση του Φεστιβάλ στο European School Radio (www.europeanschoolradio.eu)
? να μετέχουν με παρεμβάσεις στο φόρουμ της εκδήλωσης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το European School Radio στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">
2ο Μαθητικός Διαγωνισμός ?Η ιστορία του σχολείου μας?
To Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) συνδιοργανώνουν τον 2ο μαθητικό διαγωνισμό «Η ιστορία του σχολείου μας». Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της χώρας. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των έργων είναι η 5η Μαΐου 2015.
«Η ιστορία του σχολείου ?ου»
Η προσέγγιση της ιστορίας του σχολείου ?πορεί να περιλα?βάνει τις οπτικές:
(α) η αρχιτεκτονική του κτηρίου,
(β) οι διαφορετικές χρήσεις στο πέρασ?α των χρόνων,
(γ) η ιστορία και το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο,
(δ) η σύνδεσή του ?ε σπουδαία ιστορικά γεγονότα,
(ε) ο φυσικός και δο?η?ένες περιβάλλον χώρος και οι αλλαγές ?έσα στο χρόνο,
(στ) οι παλαιότεροι ?αθητές του σχολείου -ξακουστοί ή άση?οι,
(ζ) η λειτουργία του και οι δραστηριότητές του στο παρελθόν και στο σή?ερα.
Όλα τα παραπάνω ?πορούν να αποτελέσουν θέ?ατα ?ικρών ερευνητικών δραστηριοτήτων από τα παιδιά σε ελεύθερο χρόνο έξω από το σχολείο, ?ε την επεξεργασία των στοιχείων ?έσα στην τάξη (βιβλιογραφικές αναζητήσεις, επισκέψεις, συνεντεύξεις).
Στόχοι του ?ιαγωνισ?ού αυτού είναι:
- Να γνωρίσουν οι ?αθητές όλων των βαθ?ίδων την ιστορία του σχολείου τους
- Να αναδείξουν την τοπική ιστορία
- Να συ??ετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της ?άθησης
- Να ε?πλακούν εποικοδο?ητική στη διαδικασία του project
- Να ?άθουν να αξιοποιούν πηγές (γραπτές και προφορικές) και να τοποθετούνται κριτικά και γόνι?α ως προς αυτές
- Να εκφραστούν δη?ιουργικά.
Το υλικό που θα παραχθεί, ατο?ικά ή ο?αδικά, θα είναι:
Για τα Νηπιαγωγεία: εικαστική σύνθεση. Ζωγραφική σύνθεση ή κολάζ πάνω σε χαρτί ή χαρτόνι ?ε ελάχιστο ?έγεθος ζωγραφικής επιφάνειας 20 εκ. Χ30 εκ. ?ς εικαστικά υλικά (ένα ή περισσότερα) ?πορούν να χρησι?οποιηθούν: ?αρκαδόροι, λαδοπαστέλ, δακτυλο?πογιές, ακουαρέλες, ακρυλικά, λάδι (όχι ξυλο?πογιές). Για τη δη?ιουργία των κολάζ ?πορούν να χρησι?οποιηθούν χαρτιά κάθε είδους, εφη?ερίδες, περιοδικά κ.ά., ?ε?ονω?ένα ή σε συνδυασ?ό.
Για ?η?οτικά, Γυ?νάσια και Λύκεια: Ταινία ?ικρού ?ήκους ή Πολυ?εσική παρουσίαση
(power point) ?ε τη χρήση σταθερών ή κινού?ενων εικόνων, ?ουσικής και ήχου κ.λπ.
Όροι, προϋποθέσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στο τηλέφωνο: 210 3250341.
Εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται στο 1ο Λύκειο Κερατσινίου κατά το σχολικό έτος 2012 - 2013.
Διδακτικές επισκέψεις