Back To Top
Θέματα ερευνητικών εργασιών
που υλοποιούνται στο σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2013 - 2014
- Μαθηματικά και Τέχνη (για περισσότερα...)
- Διατροφή και μεταλλαγμένα τρόφιμα (για περισσότερα...)
- Η Εκπαίδευση στον Κινηματογράφο (για περισσότερα...)
- Αφού δεν υπάρχουν δράκοι... (για περισσότερα...)
- Για γέλια και για... κλάματα... (για περισσότερα...)
Διατροφή και Μεταλλαγμένα τρόφιμα
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, οι μαθητές του τμήματος Β2 μελετούν τις βλαβερές ουσίες που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη βιομηχανία τροφίμων, καλλυντικών και φαρμάκων καθώς και τις τροφές "χρυσάφι" για την υγεία.
Υπ. Καθηγήτρια: Θ. Τράμπας
Η εκπαίδευση στον κινηματογράφο
Το τμήμα μας αυτή τη χρονιά ασχολήθηκε με το θέμα «η εκπαίδευση στον κινηματογράφο». Κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου χωριστήκαμε σε ομάδες, παρακολουθήσαμε ταινίες , ανταλλάξαμε κριτικές και κρατήσαμε σημειώσεις.
Οι ταινίες που παρακολουθήσαμε ήταν :
1. Ο κύκλος των χαμένων ποιητών.
2. Ασυμβίβαστη γενιά
3. Το κύμα
4. Τα παιδιά της χορωδίας
5. Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο.
Η πρώτη μας ομάδα ασχολήθηκε με το Εκπαιδευτικό Σύστημα.
Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με το ρόλο του Διευθυντή.
Η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με το ρόλο του Δασκάλου.
Η τέταρτη ομάδα ασχολήθηκε με τα σχολικά προβλήματα.
Η πέμπτη και τελευταία ομάδα ασχολήθηκε με τις σχολικές ποινές.
Η εργασία μας ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση ενός θεατρικού σκετς που ήταν μια διασκευασμένη από του μαθητές σκηνή από την ελληνική ταινία «το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο» και με την προβολή των αντίστοιχων powerpoints.
Επισυνάπτονται οι παρουσιάσεις των ομάδων
Αφού δεν υπάρχουν δράκοι...
Ο ρόλος του σημερινού σχολείου είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και γεμάτος πολυπλοκότητα, συγκρινόμενος δε με το παρελθόν αντικατοπτρίζει τις παιδαγωγικές, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές αλλά και άλλες ανακατατάξεις, οι οποίες έχουν εμφανιστεί στην Παγκόσμια Κοινότητα σε αυτή την περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε.
Επισυνάπτονται τα αρχεία εργασίας των ομάδων ....take a look...
Αρχεία εργασίας.... Αφού δεν υπάρχουν δράκοι....
Για γέλια και για ? κλάματα
Στα πλαίσια της εργασίας μας επιχειρήσαμε μία κατά το δυνατόν διαθεματική προσέγγιση δύο πολύ σημαντικών ανθρώπινων εκδηλώσεων: του γέλιου και του κλάματος.
Το γέλιο και το κλάμα είναι δύο εκδηλώσεις απόλυτα οικείες στον άνθρωπο από την έναρξη της ζωής του.
Πόσα όμως γνωρίζουμε πραγματικά για το γέλιο και το κλάμα;
Πώς αντιδρούν διαφορετικοί άνθρωποι στα ίδια εξωτερικά ερεθίσματα;
Πώς ένα αυθόρμητο γέλιο ή κλάμα μπορεί να αποφορτίσει καθημερινές καταστάσεις έντασης;
Σκοπός της έρευνάς μας ήταν να αναδείξουμε την ιδιαίτερη σημασία του γέλιου και του κλάματος στη ζωή μας.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, διερευνήσαμε τα εξής:
~ Τι προκαλεί γέλιο- αιτίες γέλιου.
~ Τι προκαλεί κλάμα ? αιτίες κλάματος.
~ Τα βιοχημικά αποτελέσματα και η ευεργετική επίδραση γέλιου ?κλάματος.
~ Η ιδιαίτερη σημασία γέλιου ? κλάματος στη βρεφική και παιδική ηλικία.
~ Το γέλιο και το κλάμα στην ενήλικη ζωή.
~ Η αποτύπωση του γέλιου και το κλάματος στη λογοτεχνία και την ποίηση.
~ Το γέλιο και το κλάμα στη λαϊκή παράδοση.
~ Η απεικόνιση του γέλιου και του κλάματος στην τέχνη.
~ Εμπειρίες ? καταστάσεις ? στιγμιότυπα στη ζωή του μέσου ανθρώπου άμεσα συνδεδεμένες με το γέλιο ή το κλάμα.
Αναζητήσαμε και επεξεργαστήκαμε στοιχεία από τις επιστήμες της χημείας, της βιολογίας ,της κοινωνιολογίας ,της ψυχολογίας κ.α. Επεκταθήκαμε στο χώρο της ογοτεχνίας και των τεχνών. Ως εργαλείο επεξεργασίας χρησιμοποιήσαμε στοιχεία στατιστικής ? μαθηματικών.
Πηγές μας αποτέλεσαν η βιβλιογραφία, το διαδίκτυο και τα βιώματα των μαθητών.
Κάθε ομάδα συνέταξε από ένα ερωτηματολόγιο με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών και εξαγωγή συμπερασμάτων μέσα από ένα ικανό δείγμα ερωτώμενων.
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή μιας σειράς τεχνημάτων ? συμπληρωματικών στοιχείων.
Μεταξύ άλλων , οι μαθητές διακόσμησαν (κέντησαν) ο καθένας από μια μπλούζα την οποία φόρεσαν στην δημόσια παρουσίαση της εργασίας, δημιούργησαν μια μουσική συλλογή τραγουδιών σχετικών με το θέμα, ασχολήθηκαν με τη συγγραφή και εικονογράφηση αφηγημάτων με σχετικό περιεχόμενο (ενός ανά ομάδα), κατάρτισαν και φιλοτέχνησαν μια συλλογή ρητών, γνωμικών, αποφθεγμάτων στη μορφή μικρού φυλλαδίου διακοσμημένου με σχέδια μαθητών κ.ά.
Στη διάρκεια της χρονιάς οι ομάδες ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν μια σειρά εργασιών, τα κυριότερα σημεία των οποίων αποτέλεσαν το περιεχόμενο της τελικής εργασίας και του κειμένου τελικής παρουσίασης που θα ακολουθήσει στη συνέχεια.
Η τελική παρουσίαση περιελάμβανε ένα κείμενο (συνοδευόμενο από powerpoint), που αναγνώστηκε από το σύνολο των μαθητών, διανθισμένο με μια σειρά δρώμενων και μικρών χιουμοριστικών στιγμιοτύπων.
Στο τέλος, οι μαθητές διένειμαν σε όλους τους θεατές το φυλλάδιο ? συλλογή (230 αντίγραφα).
Στη συνέχεια παραθέτουμε το κείμενο και το powerpoint της παρουσίασης και μικρό αριθμό φωτογραφιών από τα τεχνήματα.
Θερμές ευχαριστίες στα παιδιά του Α5 για τις φιλότιμες προσπάθειες και την επιτυχή ολοκλήρωση της ερευνητικής μας εργασίας.
Η επιβλέπουσα καθηγήτρια Θεοδοσία Ευαγγέλου ΠΕ 0402