Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Σχ. χρονιά 2023-24

Θέματα ερευνητικών εργασιών

που υλοποιούνται στο σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2013 - 2014

 

Μαθηματικά και Τέχνη (για περισσότερα...)

- Διατροφή και μεταλλαγμένα τρόφιμα (για περισσότερα...)

Η Εκπαίδευση στον Κινηματογράφο (για περισσότερα...)

Αφού δεν υπάρχουν δράκοι... (για περισσότερα...)

Για γέλια και για... κλάματα...  (για περισσότερα...)

   

Διατροφή και Μεταλλαγμένα τρόφιμα

  

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, οι μαθητές του τμήματος Β2 μελετούν τις βλαβερές ουσίες που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη βιομηχανία τροφίμων, καλλυντικών και φαρμάκων καθώς και τις τροφές "χρυσάφι" για την υγεία.  

Υπ. Καθηγήτρια: Θ. Τράμπας

 

 

Η εκπαίδευση στον κινηματογράφο

 

 

Το τμήμα μας αυτή τη χρονιά ασχολήθηκε με το θέμα «η εκπαίδευση στον κινηματογράφο». Κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου χωριστήκαμε σε ομάδες, παρακολουθήσαμε ταινίες , ανταλλάξαμε κριτικές και κρατήσαμε σημειώσεις.

Οι ταινίες που παρακολουθήσαμε ήταν :

1. Ο κύκλος των χαμένων ποιητών.

2. Ασυμβίβαστη γενιά

3. Το κύμα

4. Τα παιδιά της χορωδίας

5. Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο.

 

Η πρώτη μας ομάδα ασχολήθηκε με το Εκπαιδευτικό Σύστημα.

Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με το ρόλο του Διευθυντή.

Η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με το ρόλο του Δασκάλου.

Η τέταρτη ομάδα ασχολήθηκε με τα σχολικά προβλήματα.

Η πέμπτη και τελευταία ομάδα ασχολήθηκε με τις σχολικές ποινές.

Η εργασία μας ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση ενός θεατρικού σκετς που ήταν μια διασκευασμένη από του μαθητές σκηνή από την ελληνική ταινία «το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο» και με την προβολή των αντίστοιχων powerpoints.

 

Επισυνάπτονται οι παρουσιάσεις των ομάδων

Αφού δεν υπάρχουν δράκοι...

 

Ο ρόλος του σημερινού σχολείου είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και γεμάτος πολυπλοκότητα, συγκρινόμενος δε με το παρελθόν αντικατοπτρίζει τις παιδαγωγικές, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές αλλά και άλλες ανακατατάξεις, οι οποίες έχουν εμφανιστεί στην Παγκόσμια Κοινότητα σε αυτή την περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε.

Η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου, είναι μια πραγματικότητα που απασχολεί τις δυτικές κοινωνίες και τη χώρα μας. Τα τελευταία χρόνια πολύ συχνά ακούγονται διαμαρτυρίες από γονείς, αλλά και δασκάλους για την επιθετικότητα των παιδιών κυρίως μέσα στο χώρο, αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον του σχολείου με αποτελέσματα που πολλές φορές είναι ανατριχιαστικά και άκρως επικίνδυνα για την ίδια τη ζωή και σωματική υγεία των μαθητών.

Πολλά παιδιά στις μέρες μας φτάνουν στο σημείο να εκφοβίζουν ή να γίνονται θύματα εκφοβισμού, εξαιτίας των σχέσεων που αναπτύσσουν, κάποιων χαρακτηριστικών που έχουν ή εξαιτίας προβλημάτων που υπάρχουν στην οικογένεια, στο σχολείο, στην κοινωνία γενικότερα. Εξάλλου, όλοι επηρεαζόμαστε αρνητικά ή θετικά από όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Μέσα από αυτή την ερευνητική εργασία δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες μαθητές να διερευνήσουν τα αίτια, να συλλέξουν πληροφορίες, να δημιουργήσουν στατιστικά και να τα αναλύσουν καταλήγοντας σε συμπεράσματα και προτάσεις για την πρόληψη της σχολικής βίας αλλά και της βίας σε οποιοδήποτε χώρο και αν εκδηλώνεται.

Το συγκεκριμένο θέμα συνδέεται άμεσα με τους παιδαγωγικούς στόχους ενός μαθητο-κεντρικού σχολείου και την ανάπτυξη δημοκρατικών πολιτών με σεβασμό στην ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη μακριά από προκαταλήψεις και στείρα στερεότυπα.

Ακολουθώντας συγκεκριμένες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους (συνεργατική και ομαδική εργασία και έρευνα, ερωτηματολόγια, στατιστικά, συμπεράσματα) αλλά και ιστορική και βιολογική αναζήτηση, οι μαθητές χρησιμοποίησαν την προηγούμενη γνώση τους και συγχρόνως την εμπλούτισαν.

Η δημιουργική γραφή ενός σεναρίου και η δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους ή βίντεο από τους μαθητές αναδυκνύει τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες και τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη δημιουργική τους πλευρά αλλά και να ευαισθητοποιήσουν την υπόλοιπη μαθητική κοινότητα.

Αφορμή για την εργασία έδωσε το παραμύθι από το οποίο προήλθε και ο τίτλος της. Ο υπεύθυνος καθηγητής ? διευκολυντής διαβάζει το παραμύθι και μέσα από την αλληγορία του καθοδηγεί τους μαθητές στο θέμα. Οι φόβοι του μικρού ήρωα που κανένας ενήλικος δε βλέπει ξεκινούν το ταξίδι στη διερεύνηση του θέματος του σχολικού εκφοβισμού και βίας.

 

drakos

 

 

Επισυνάπτονται τα αρχεία εργασίας των ομάδων   ....take a look...  
Αρχεία εργασίας.... Αφού δεν υπάρχουν δράκοι....


 

 

Για γέλια και για ? κλάματα

 

Στα πλαίσια της εργασίας μας επιχειρήσαμε μία κατά το δυνατόν διαθεματική προσέγγιση δύο πολύ σημαντικών ανθρώπινων εκδηλώσεων: του γέλιου και του κλάματος.

Το γέλιο και το κλάμα είναι δύο εκδηλώσεις απόλυτα οικείες στον άνθρωπο από την έναρξη της ζωής του.

laughterandtearsΠόσα όμως γνωρίζουμε πραγματικά για το γέλιο και το κλάμα;

Πώς αντιδρούν διαφορετικοί άνθρωποι στα ίδια εξωτερικά ερεθίσματα;

Πώς ένα αυθόρμητο γέλιο ή κλάμα μπορεί να αποφορτίσει καθημερινές καταστάσεις έντασης;

Σκοπός της έρευνάς μας ήταν να αναδείξουμε την ιδιαίτερη σημασία του γέλιου και του κλάματος στη ζωή μας.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, διερευνήσαμε τα εξής:

~ Τι προκαλεί γέλιο- αιτίες γέλιου.

~ Τι προκαλεί  κλάμα ? αιτίες κλάματος.

~ Τα βιοχημικά αποτελέσματα και η ευεργετική επίδραση γέλιου ?κλάματος.

~ Η ιδιαίτερη σημασία γέλιου ? κλάματος στη βρεφική και παιδική ηλικία.

~ Το γέλιο και το κλάμα στην ενήλικη ζωή.

~  Η αποτύπωση του γέλιου και το κλάματος στη λογοτεχνία και την ποίηση.

~ Το γέλιο και το κλάμα στη λαϊκή παράδοση.

~ Η απεικόνιση του γέλιου και του κλάματος στην τέχνη.

~ Εμπειρίες ? καταστάσεις ? στιγμιότυπα στη ζωή του μέσου ανθρώπου άμεσα συνδεδεμένες με το γέλιο ή το κλάμα.

 

Αναζητήσαμε και επεξεργαστήκαμε στοιχεία από τις επιστήμες της χημείας, της βιολογίας ,της κοινωνιολογίας ,της ψυχολογίας κ.α. Επεκταθήκαμε στο χώρο της ογοτεχνίας και των τεχνών. Ως εργαλείο επεξεργασίας χρησιμοποιήσαμε στοιχεία στατιστικής ? μαθηματικών.

Πηγές μας αποτέλεσαν η βιβλιογραφία, το διαδίκτυο και τα βιώματα των μαθητών.

Κάθε ομάδα συνέταξε από ένα ερωτηματολόγιο με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών και εξαγωγή συμπερασμάτων μέσα από ένα ικανό δείγμα ερωτώμενων.

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή μιας σειράς τεχνημάτων ? συμπληρωματικών στοιχείων.

Μεταξύ άλλων , οι μαθητές διακόσμησαν (κέντησαν) ο καθένας από μια μπλούζα την οποία φόρεσαν στην δημόσια παρουσίαση της εργασίας,  δημιούργησαν μια μουσική συλλογή τραγουδιών σχετικών με το θέμα, ασχολήθηκαν με τη  συγγραφή και εικονογράφηση αφηγημάτων με σχετικό περιεχόμενο (ενός ανά ομάδα), κατάρτισαν και φιλοτέχνησαν μια συλλογή ρητών, γνωμικών, αποφθεγμάτων στη μορφή μικρού φυλλαδίου διακοσμημένου με σχέδια μαθητών κ.ά.

Στη διάρκεια της χρονιάς οι ομάδες ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν μια σειρά εργασιών, τα κυριότερα σημεία των οποίων αποτέλεσαν το περιεχόμενο  της τελικής εργασίας και του κειμένου τελικής παρουσίασης που θα ακολουθήσει στη συνέχεια.

Η τελική παρουσίαση περιελάμβανε ένα κείμενο (συνοδευόμενο από powerpoint), που αναγνώστηκε από το σύνολο των μαθητών, διανθισμένο με μια σειρά δρώμενων και μικρών χιουμοριστικών στιγμιοτύπων.

Στο τέλος, οι μαθητές διένειμαν σε όλους τους θεατές το φυλλάδιο ? συλλογή (230 αντίγραφα).

Στη συνέχεια παραθέτουμε το κείμενο και το powerpoint της παρουσίασης και μικρό αριθμό φωτογραφιών από τα τεχνήματα.

Θερμές ευχαριστίες στα παιδιά του Α5 για τις φιλότιμες προσπάθειες και την επιτυχή ολοκλήρωση της ερευνητικής μας εργασίας.

Η επιβλέπουσα καθηγήτρια Θεοδοσία Ευαγγέλου ΠΕ 0402

 


 

Attachments:
Download this file (a. Παρουσίαση Ε.Ε. 2014.docx)a. Παρουσίαση Ε.Ε. 2014.docx[ ]32 kB
Download this file (b. 1 ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ.pptx)b. 1 ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ.pptx[ ]379 kB
Download this file (c. DSCN1848.JPG)c. DSCN1848.JPG[ ]211 kB
Download this file (d.JPG)d.JPG[ ]202 kB
Download this file (e. DSCN1853.JPG)e. DSCN1853.JPG[ ]201 kB
Download this file (f. P1070467.JPG)f. P1070467.JPG[ ]272 kB
Download this file (g. DSCN1854.JPG)g. DSCN1854.JPG[ ]211 kB
Download this file (h. DSCN1855.JPG)h. DSCN1855.JPG[ ]207 kB
Download this file (j..JPG)j..JPG[ ]227 kB
Download this file (k..JPG)k..JPG[ ]253 kB
Download this file (l..JPG)l..JPG[ ]250 kB
Download this file (m..JPG)m..JPG[ ]290 kB
Download this file (n..JPG)n..JPG[ ]303 kB
Download this file (o..JPG)o..JPG[ ]298 kB
Download this file (p..JPG)p..JPG[ ]276 kB
Download this file (r..JPG)r..JPG[ ]240 kB
Download this file (s..JPG)s..JPG[ ]301 kB
Download this file (t..JPG)t..JPG[ ]237 kB
Download this file (u..JPG)u..JPG[ ]253 kB
Download this file (u1..JPG)u1..JPG[ ]39 kB
Download this file (u2..JPG)u2..JPG[ ]329 kB
Download this file (x1..JPG)x1..JPG[ ]30 kB
Download this file (x2..JPG)x2..JPG[ ]275 kB
Download this file (x3..JPG)x3..JPG[ ]240 kB
Download this file (x4..JPG)x4..JPG[ ]255 kB
Download this file (x5..JPG)x5..JPG[ ]251 kB
Download this file (y..JPG)y..JPG[ ]213 kB

Ο καιρός