Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Σχ. χρονιά 2023-24

Αφού δεν υπάρχουν δράκοι...

 

Ο ρόλος του σημερινού σχολείου είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και γεμάτος πολυπλοκότητα, συγκρινόμενος δε με το παρελθόν αντικατοπτρίζει τις παιδαγωγικές, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές αλλά και άλλες ανακατατάξεις, οι οποίες έχουν εμφανιστεί στην Παγκόσμια Κοινότητα σε αυτή την περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε.

Η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου, είναι μια πραγματικότητα που απασχολεί τις δυτικές κοινωνίες και τη χώρα μας. Τα τελευταία χρόνια πολύ συχνά ακούγονται διαμαρτυρίες από γονείς, αλλά και δασκάλους για την επιθετικότητα των παιδιών κυρίως μέσα στο χώρο, αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον του σχολείου με αποτελέσματα που πολλές φορές είναι ανατριχιαστικά και άκρως επικίνδυνα για την ίδια τη ζωή και σωματική υγεία των μαθητών.

Πολλά παιδιά στις μέρες μας φτάνουν στο σημείο να εκφοβίζουν ή να γίνονται θύματα εκφοβισμού, εξαιτίας των σχέσεων που αναπτύσσουν, κάποιων χαρακτηριστικών που έχουν ή εξαιτίας προβλημάτων που υπάρχουν στην οικογένεια, στο σχολείο, στην κοινωνία γενικότερα. Εξάλλου, όλοι επηρεαζόμαστε αρνητικά ή θετικά από όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Μέσα από αυτή την ερευνητική εργασία δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες μαθητές να διερευνήσουν τα αίτια, να συλλέξουν πληροφορίες, να δημιουργήσουν στατιστικά και να τα αναλύσουν καταλήγοντας σε συμπεράσματα και προτάσεις για την πρόληψη της σχολικής βίας αλλά και της βίας σε οποιοδήποτε χώρο και αν εκδηλώνεται.

Το συγκεκριμένο θέμα συνδέεται άμεσα με τους παιδαγωγικούς στόχους ενός μαθητο-κεντρικού σχολείου και την ανάπτυξη δημοκρατικών πολιτών με σεβασμό στην ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη μακριά από προκαταλήψεις και στείρα στερεότυπα.

Ακολουθώντας συγκεκριμένες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους (συνεργατική και ομαδική εργασία και έρευνα, ερωτηματολόγια, στατιστικά, συμπεράσματα) αλλά και ιστορική και βιολογική αναζήτηση, οι μαθητές χρησιμοποίησαν την προηγούμενη γνώση τους και συγχρόνως την εμπλούτισαν.

Η δημιουργική γραφή ενός σεναρίου και η δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους ή βίντεο από τους μαθητές αναδυκνύει τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες και τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη δημιουργική τους πλευρά αλλά και να ευαισθητοποιήσουν την υπόλοιπη μαθητική κοινότητα.

Αφορμή για την εργασία έδωσε το παραμύθι από το οποίο προήλθε και ο τίτλος της. Ο υπεύθυνος καθηγητής ? διευκολυντής διαβάζει το παραμύθι και μέσα από την αλληγορία του καθοδηγεί τους μαθητές στο θέμα. Οι φόβοι του μικρού ήρωα που κανένας ενήλικος δε βλέπει ξεκινούν το ταξίδι στη διερεύνηση του θέματος του σχολικού εκφοβισμού και βίας.

 

drakos

 

 

Επισυνάπτονται τα αρχεία εργασίας των ομάδων   ....take a look...  
Αρχεία εργασίας.... Αφού δεν υπάρχουν δράκοι....


 

Ο καιρός