Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Σχ. χρονιά 2023-24

Μαθηματικά και Τέχνη

  

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, οι μαθητές του τμήματος Β3 διερευνούν / ανακαλύπτουν τη σχέση των Μαθηματικών με την Τέχνη. 

Υπ. Καθηγήτρια: Μ. Πουλούδη

 


Ερευνητικές εργασίες (υλικό, παρουσιάσεις, κ.λ.π.)

Αν θέλετε να δείτε τις εργασίες και τις παρουσιάσεις των ομάδων,
κάντε κλικ στην έκθεση ή την παρουσίαση της ομάδας / υποθέματος που σας ενδιαφέρει

 

Ποίηση και Μαθηματικά από την ομάδα Εντελβάις

- Εκθεση

- Παρουσίαση

 

Μουσική, χορός και Μαθηματικά από την ομάδα Παρά τρία συν ένα

- Εκθεση

- Παρουσίαση

 

Ζωγραφική και Μαθηματικά 

Εκθεση

- Παρουσίαση

 

ArtAndMaths1

από τα παιδιά του Β3

 GeoGebra & Art

  Το πρόγραμμα GeoGebra είναι ένα ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα και συνδυάζει Άλγεβρα και Γεωμετρία. 

 


Επίσκεψη στο Μουσείο Ηρακλειδών

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (θέμα: "Μαθηματικά και Τέχνη"), το τμήμα Β3 επισκέφθηκε την Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου το Μουσείο Ηρακλειδών, όπου παρακολούθησε το πρόγραμμα «Τ έ χ ν η κ α ι Μ α θ η μ α τ ι κ ά».

 

Οι μαθητές αρχικά ξεναγήθηκαν στην μόνιμη έκθεση έργων των V. Vasarely και M.C. Escher, ενώ στη συνέχεια παρακολούθηκαν βιωματικό εργαστήριο με θέμα "Οι οφθαλμαπάτες της τέχνης & τα παράδοξα της λογικής" όπου ανέλυσαν μαθηματικά τη γραμμική προοπτική, ενώ κατανόησαν μέσα από δραστηριότητες το ρόλο του σημείου φυγής.

 

Στη διάρκεια της επίσκεψης και μέσα από διάλογο και προβληματισμό πάνω στα ζωγραφικά έργα που αναλύθηκαν, οι μαθητές γνώρισαν το "πλαστικό αλφάβητο" του Vasarely, τα "ανέφικτα αντικείμενα" (όπως το τρίγωνο Penrose και ο κύβος του Necker) που αξιοποίησε ο Escher για να δημιουργήσει οφθαλματές, την έκφραση της έννοιας του "απείρου", του "ορίου" και του "απειροστού" όπως εκφράζονται στη ζωγραφική του Escher, τεχνικές ζωγραφικής όπως η μεταξοτυπία, αλλά και κινήματα όπως η σχολή Bauhaus.

 

Μέσα από μια διαδρομή στην αλληλεπίδραση αυτών των δύο τομέων σκέψης και έκφρασης (Μαθηματικά και Τέχνη) οι μαθητές ήρθαν με αβίαστο τρόπο σε επαφή με σημαντικές μαθηματικές έννοιες αλλά γνώρισαν και καλλιτέχνες το έργο και η συμβολή των οποίων τους ήταν άγνωστα. Η επίσκεψη αξιολογήθηκε από τα παιδιά ως πολύ ενδιαφέρουσα, η μέρα ήταν πολύ όμορφη και η διάθεση όλων σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης εξαιρετική!

 

Συνοδοί καθηγητές: Μ. Πουλούδη, Μ. Τσιώλη, Κ. Κοφινάς

 


 ArtandMaths2

από τα παιδιά του Β3

 


 

Ο καιρός